عنوان پرفروش ترین خودرو به چه خودرویی رسید؟

معرفی پنج خودرو پرفروش‌ در 5 ماه نخست 1400

کدخبر: ۴۴۰۰۵۶
اقتصادنیوز: بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال نشان دهنده آن است که در میان محصولات تولیدی «سایپا»، «ایران خودرو» و «پارس خودرو» بیشترین رشد فروش به پنج گروه «خانواده تیبا» ، «پژو» ، «خانواده Q200» ، «دنا» و «سمند» اختصاص داشته و این خودروها توانسته اند عنوان رکواردداران فروش در مدت زمان مورد بررسی را به خود اختصاص دهند.
معرفی پنج خودرو پرفروش‌ در 5 ماه نخست 1400

به گزارش اقتصادنیوز؛ رصد وضعیت تولید و فروش خودروسازان در پنج ماه منتهی به مرداد ماه نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی در مجموع 344 هزار و 894 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده و مجموع فروش خودروسازان نیز در این مدت برابر با 348 هزار و 342 دستگاه بوده است، با یک حساب سرانگشتی می توان گفت از مجموع فروش خودروسازان 3 هزار و 448 دستگاه خودرو اختلاف بین تولید و فروش خودرو در کشور وجود دارد که شاید بتوان این اختلاف را به فروش های فوری و یا پیش فروش خودروسازان نسبت داد.  

براساس داده های کدال در مدت زمان مورد بررسی در مجموع 124 هزار و  970 دستگاه از «خانواده تیبا» به فروش رسیده است. خانواده تیبا با توجه به رنج قیمتی پایین در بازار دارد توانسته در میان قشر متوسط طرفداران بسیاری پیدا کند. خانواده تیبا در گروه خودروهایی قرار دارد که همواره در فروش فوری و فوق العاده سایپا حضور داشته است.  

دومین خودرو پرفروش 5 ماه منتهی به مرداد سال جاری به گروه ایران خودرو و خانواده پژو اختصاص داشته است. مجموع فروش این خانواده در مدت زمان مورد بررسی برابر با 116 هزار و 231 دستگاه بوده است.  خانوده پژو در رده محصولاتی قرار دارد که در ماههای اخیر رشد قیمت بسیاری را تجربه کرد با این حال همچنان در بازار طرفداران بسیاری دارد.

اما سومین محصول پرفروش و پرتیراژ در برگیرنده گروه Q200 (شامل کوئیک R، پلاس و کوئیک اتومات) می شود. براساس داده های اعلام شده در این مدت 28 هزار و 628 دستگاه از خانواده Q200 در کشور به فروش رسیده است.

از سوی دیگر براساس داده های کدال در مدت زمان مورد بررسی در مجموع 18 هزار و 752 دستگاه انواع «دنا» به فروش رسیده است. دنا یکی از خودروهایی که در حال حاضر توانسته نظر خریداران خودرو را به خود جلب کند و در پیش فروش ها نیز تقاضای بالایی را به خود اختصاص داده است.

پنجمین گروه نیز به «گروه سمند» اختصاص داشته و در این مدت در مجموع 17 هزار و 60 دستگاه از این خانواده در بازار به فروش رسیده است.

نکات جالب سامانه کدال

اما در کنار فهرست خودروهای پرفروش در فهرست کدال نکات جالب توجهی هم به چشم می خورد. در این خصوص می توان به فروش 58 دستگاه خودرو از «خانواده پراید» در مدت زمان مورد بررسی اشاره کرد. تولید پراید بیش از یکسال است که از سوی گروه سایپا متوقف شده و فروش این تعداد را شاید بتوان به خانه تکانی انبار شرکت سایپا نسبت داد.

اما براساس داده های کدال در مدت زمان مورد بررسی در مجموع هزار و 957 دستگاه «هایما» در ایران خودرو تولید شده و مجموع فروش این خودرو نیز برا بر با دو هزار و 134 دستگاه بوده که تفاوت میان تولید و فروش به پیش فروش این خودرو باز می گردد.

از سوی دیگر داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی 7 هزار و 110 دستگاه «شاهین» در سایپا تولید شده که از این تعداد 6 هزار و 650 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است.

روند فروش 5 ماهه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید