دلار نخرید، خالی فروشی نکنید

قیمت دلار در انتظار تغییرات دقیقه 90

کدخبر: ۴۳۹۸۳۸
سفر گروسی به ایران و توافق احتمالی آژانس انرژی اتمی با ایران ورق را در بازار ارز تغییر داد. در این وضعیت به معامله گران دو توصیه می شود دلار نخرید خالی فروشی نکنید.
قیمت دلار در انتظار تغییرات دقیقه 90

به گزار اقتصادنیوز، آخرین توصیه تحلیل گران به معامله گران این بود که اقدام به خرید دلار نکنند. با این حال، همین دسته از تحلیل گران، به بازیگران ارزی پیشنهاد می کردند که «خالی فروشی» را در نیز در دستور کار قرار ندهند. با توجه به این توصیفات می توان گفت که تحلیل گران تصور می کنند استراتژی احتیاطی داشتن در روزهای جاری می تواند اقدام عقلانی تری برای ماندگاری در بازار باشد.

توصیه احتیاطی تحلیل گران در حالی به گوش معامله گران می رسد که تا جمعه شب در بیشتر گروه های معاملاتی، تشویق به خرید صورت می گرفت. به نظر می رسد خبر حضور دقیقه نودی مدیر کل آژانس بین المللی اتمی در ایران موجب شد که جهت انتظارات در بازار ارز تغییر کند و خریداران از معاملات عقب نشینی کنند. برخی معامله گران تصور میکنند که ممکن است در سفر رافائل گروسی، توافقاتی در ایران صورت بگیرد و نتایج گزارش او به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موجب شود که بیانیه ای بر عیله ایران صادر نشود.

پشت خطی (4)

افزایش تنش ها بین ایران و آژانس می تواند مذاکرات هسته ای را دچار پیچیدگی های بیشتر کند و به همین دلیل جلسه هفته جاری شورای حکام برای معامله گران اهمیت زیادی دارد. معامله گران به احتمال زیاد ترجیح می دهند که قبل از برگزاری این جلسه بی گدار به آب نزنند. با این حال، شرایط روزهای اخیر نشان داده است که بازار بیشتر با اخبار روز جهت خود را هماهنگ می کند. در صورتی که امروز خبر منفی از سفر گروسی به ایران منتشر شود، ممکن است بار دیگر دلار به سوی شکست مقاومت 27 هزار و 800 تومانی حرکت کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید