بررسی صورت مالی مرداد ماه 1400 ایران خودرو

سقوط تولید پژو، هایما و رانا

کدخبر: ۴۳۹۵۸۸
​اقتصادنیوز: صورت های مالی ایران خودرو که در سایت کدال سازمان بورس منتشر می شود حکایت از رشد حدود 0.5 درصدی تولید خودرو تا پایان مرداد ماه سال جاری در قیاس با همین بازه زمانی در سال 99 دارد.
سقوط تولید پژو، هایما و رانا

به گزارش اقتصادنیوز، آبی های جاده مخصوص تا پایان دومین ماه از فصل تابستان 1400 در مجموع تولید حدود 169 هزار و 900 دستگاه از محصولات حاضر در سبد محصولاتی خود را نهایی کردند این در حالیست که سال گذشته در همین مدت آنها توانسته بودند حدود 169 هزار دستگاه خودرو تولید کنند.

>>> فروش فوق العاده پارس بنزینی و TU ۵

<<< سقوط آزاد قیمت خودرو به یک شرط

 

 

در شرایطی که آمار تولید سالیانه رشد هر چند اندک را نشان می دهد اما روند تولید ماهانه این خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص افت حدود 48 درصدی را به خود دیده است.

ایران خودرویی ها طی یک ماهه تیر امسال تولید بیش از 47 هزار و 800 دستگاه خودرو را نهایی کردند اما در مرداد ماه 1400 با افت حدود 48 درصدی مجموع تولید ماهانه این خودروساز به حدود 24 هزار و 900 دستگاه رسید.

در میان محصولات ایران خودرو گروه پژو بیشترین افت تولید ماهانه را به لحاظ تیراژ داشته است.

این خودروساز در اولین ماه از فصل تابستان در مجموع حدود 36 هزار و 200 دستگاه از محصولات حاضر در این گروه را تولید کرد.اما این گروه خودرویی در مرداد ماه به نسبت تیر امسال افتی حدود 23 هزار و 500 دستگاهی را به خود دید بنابراین تیراژ تولید گروه پژو حول و حوش 65 درصدی را در کارنامه این خودروساز ثبت کرد.

اما بیشترین افت ماهانه به لحاظ درصد مربوط به محصول مونتاژی این خودروساز یعنی هایما است.آمار تولید این محصول چینی در تیرماه بیش از 750 دستگاه بود اما در مرداد ماه آبی های جاده مخصوص تنها حدود 70 دستگاه از این خودرو را تولید کردند. بررسی آمارهای یاد شده نشان می دهد تولید هایما حدود 90 درصد افت کرده است.

بعد از هایما و گروه پژو افت تولید رانا بیشتری تاثیر را در افت ماهانه ایران خودرو داشته است.این خودروساز در تیر ماه تولید حدود دو هزار و 500 دستگاه رانا را نهایی کرد اما در مرداد ماه این آمار افتی حول و حوش 38 درصدی به خود دید. به عبارت دیگر ایران خودرویی ها در مرداد به نسبت تیر حدود 970 دستگاه رانا کمتر تولید کردند.

تارا محصول نوبرانه ایران خودرو با افت حدود 26 درصدی چهارمین محصولی است که بیشترین نقش را در رقم خوردن افت تولید ماهانه این خودروساز در بازه زمانی ذکر شده بازی کرده است.         

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در تیرماه توانسته بود بیش از 4 هزار و 650 دستگاه انواع دنا تولید کند اما در دومین ماه از فصل تابستان 1400 تولید حدود 3 هزار و 500 دستگاه انواع دنا در خطوط تولید این خودروساز نهایی شد. بنابراین تولید دنا دربازه زمانی ذکر شده افت 25 درصدی داشته است.

گروه سمند تنها محصول ایران خودرو که در بررسی وضعیت تولید ماهانه این خودروساز رشد تولید را به خود دیده است.ایران خودرویی ها در تیرماه امسال تولید حدود سه هزار و 100 دستگاه انواع مدل های مختلف حاضر در گروه سمند را نهایی کردند این در حالیست که این گروه در مرداد ماه آمار تولید بیش از 6 هزار و 700 دستگاهی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. بنابراین تولید خانواده سمند در مرداد ماه امسال به نسبت تیر ماه از رشد بیش از 117 درصدی حکایت دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید