گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی

بازگشت دوباره طلا به مرز ۱۸۰۰ دلاری

کدخبر: ۴۳۹۴۸۱
اقتصادنیوز: امروز بیت کوین به روند کاهشی خود ادامه داد. با این حال طلا اندکی صعود کرد.
بازگشت دوباره طلا به مرز ۱۸۰۰ دلاری

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا روز جمعه در آسیا اندکی کاهش یافت.در بازارهای جهانی اما بر اساس گزارش کیتکو طلا حدود یک درصد رشد داشته است. با این حال پیش‌بینی می‌شودفلز زرد با تقویت دلار و افزایش عدم قطعیت نسبت به جدول زمانی فدرال رزرو ایالات متحده برای کاهش دارایی ها ، آخر هفته‌ای نزولی داشته باشد.

برخی از مقامات فدرال رزرو ، از جمله میشل بومن ، پیش‌بینی می‌کنند آمار اشتغال امریکا در ماه اوت (شهریور) پایین‌تر از حد انتظار  باشد با این حال این آمار کاهش دارایی‌ها را در سال 2021 به تاخیر نخواهد انداخت.

همچنین چارلز ایوانز ، رئیس فدرال رزرو شیکاگو ، روز پنجشنبه گفت که اقتصاد ایالات متحده «هنوز از جنگل خارج نشده است»[ ازابهام خارج نشده است] و چالش هایی از جمله زنجیره تامین و تنگناهای بازار کار همچنان باقی است.

در اروپا نیز اگرچه بانک مرکزی نرخ بهره خود را بدون تغییر [صفر] حفظ کرده است ، اما نشان داد که سرعت خریدها را در چارچوب برنامه خرید اضطراری در سه ماهه چهارم 2021 کاهش می دهد. با این حال ، کریستین لاگارد ، رئیس بانک مرکزی اروپا ، به سرعت به بازارها اطمینان داد که « کاهش تدریجی نرخ بهره رخ نخواهد داد.»

امروز در بازار جهانی فلزهای گرانبها ، نقره 0.3 درصد و پلاتین 0.2 درصد افزایش یافت. پالادیوم 1.3 درصد جهش کرد و از مرز 2.143.69 دلار  گذر کرد.

gold

عدم پذیرش بیت کوین به عنوان پول

دیروز آلخاندرو دیاز دی لئون ، رئیس بانک مرکزی مکزیک ، حاضر به رسمیت شناخت بیت کوین (BTC) نشد.

دیاز دی لئون در مصاحبه با رویترز گفت که موقعیت بیت کوین در سیستم مالی امروز در مقایسه با پول فیات بانک مرکزی شبیه «ابعاد فلزات گرانبها» است.

او گفت : « هر کس بیت کوین را در ازای یک کالا یا خدمات دریافت می کند ، ما معتقدیم که (معامله) بیشتر شبیه مبادله است زیرا آن شخص کالایی را با یک کالا معاوضه می کند ، اما در واقع پول را با یک کالا عوض نمی کند.»

در حال حاضر بیت کوین در کانال ۴۶ هزار دلار نوسان دارد.

coindesk-BTC-chart-2021-09-10

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید