پشت پرده صعود قیمت طلای جهانی؛

استراحت بعد از فروش بیت کوین

کدخبر: ۴۳۹۳۵۱
در روز جاری بیت کوین روند نزولی را پیش گرفت اما طلا اندکی صعود کرد.
استراحت بعد از فروش بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات آتی طلا در روز پنجشنبه نسبتاً بالا رفت، علت این صعود را می توان در عوامل مختلفی جستجو کرد، از حمایت دلار آمریکا ، ضعف در ارزش سهام و عقب نشینی اندک در بازدهی پیش از داده ها تا به روزرسانی سیاست های پولی ، که برای شمش ها نقش کاتالیزور را دارند. 

طلا پس از سقوط متوالی در سه جلسه متوالی هنوز زیر 1800 دلار در هر اونس است. نقره در نمودار روزانه به سطح پشتیبانی 23.78 دلار در هر اونس رسیده است. با نگاهی به بقیه مجموعه کالاها ، مس 1.14 درصد بیشتر معامله شده است.

فلز پرتوجه آینده

خودروهای برقی (EV) به سرعت در حال رشد هستند و صنعت خودروهای معمولی بنزینی را به چالش می کشند. کریس بری ، رئیس House House Partners گفت ، لیتیوم یکی از ضروری ترین فلزات است.

بری در گفتگو با دیوید لین ، مجری Kitco News ، گفت: «دلایلی که باعث افزایش سریع لیتیوم می شود و سرمایه گذاران به آن چسبیده اند این است که احتمالاً این فلز باتری ، تنها فلز باتری است که واقعاً قابل جایگزینی نیست.»

بری گفت انتظار می رود تقاضا برای لیتیوم تا سال 2030 سالانه رشد کند.

gold

قبولی بیت کوین توسط فست فود

حق پرداخت برای فست فود مک دونالد در السالوادور با بیت کوین برقرار خواهد شد. این تحول در پی تصویب ارز رمزنگاری شده توسط کشور آمریکای مرکزی در روز سه شنبه به عنوان یک مناقصه قانونی انجام شد. مک دونالد بیت کوین را از طریق شبکه Lightning می پذیرد همه مشاغل در السالوادور ملزم به قبول بیت کوین در ازای کالا و خدمات هستند.

بیت کوین (BTC) در محدوده محدودی قرار دارد زیرا فروشندگان از فروش این هفته تا حدی استراحت می کنند. این ارز رمزنگاری شده در نمودارهای روز بیش از حد فروخته می شود ، که می تواند خریداران را تشویق به ورود کند ، هرچند در سطح مقاومت 50هزار دلار محدود شده است.

بیت کوین که حدود 46هزار و 200 دلار معامله می شد و در هفته گذشته 6 درصد کاهش یافت.

coindesk-BTC-chart-2021-09-09

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید