رشدسالانه میانگین ابتلا در شهریور؛ هزار و پانصد درصد!

رکوردزنی تست مثبت کرونا در ایران+ نمودار

کدخبر: ۴۳۸۰۸۹
اقتصادنیوز: میانگین ابتلا تا 13 شهریور ماه 1400، هزار و پانصد درصد بیشتر از این رقم در شهریور سال پیش بوده است. افزایش ابتلا درتابستان سال جاری موجب شد تا نرخ پاسخ مثبت به بیشترین میزان خود در یک سال گذشته دست پیدا کند.
رکوردزنی تست مثبت کرونا در ایران+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، تابستان راوی پنجمین موج کرونایی کشور بوده که آمارها و ارقام ثبت شده از این بیماری را به حد قابل توجهی ارتقا داد. مهم‌ترین افزایش آماری دراین بیماری به شاخه ابتلا وفوتی های روزانه تعلق داشته که موجب شد وضعیت قرمز و سیاه این ویروس در ایران به بی سابقه ترین وضعیت خود در کل تقویم کرونایی ایران نائل آید.

در همین رابطه در روز سیزدهم شهریور ماه تعداد مرگ ومیر و ابتلا در میانه شهریور به ترتیب 300 و هزار درصد فراتر از یک سال گذشته بوده است.

رشد سالانه هزار و پانصد درصدی میانگین ابتلا در شهریور

شمار مبتلایان روزانه کرونا در روز 13 شهریور برابر با 20 هزار و 404 نفر به ثبت رسید. این رقم نسبت به 13شهریور ماه سال گذشته در حدود 950 درصد افزایش داشته است.

روند آمارهای ابتلا در این روزهای سپری شده از تابستان نشان میدهد در تمام روزهای شهریور ماه بیش از هزار و 300 درصد بوده و این روز نخستین روزی است که در پایین تر از این سطح به ثبت رسید. 

به طور میانگین می توان گفت ابتلا در 13 روز گذشته در سال جاری برابر با 32 هزار نفر و در سال 99 معادل با 2 هزار نفر بوده است که می توان گفت به طور متوسط شاهد رشدی هزار و 500 درصدی در این ماه بوده ایم.

از جمله دلایل کاهش رشد سالانه در روز 13 شهریور به کمتر از هزار درصد می‌تواند به خیز ابتلا در روزهای پایانی تابستان سال 99 مرتبط باشد. بنا به همین علت اگر موج پاییزی کرونا در سال گذشته بخواهد در سال جاری نیز رخ دهد ممکن است رکوردهای خطرناکی در حوزه ابتلا در ایران رخ دهد.

کرونا

رشد سالانه 417 درصدی میانگین مرگ ومیر در شهریور

طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در روز 13 شهریور ماه 515 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مرگ ومیر موقعیت مشابه خود در سال گذشته نشان از رشدی 300 درصدی داشته است.

محاسبه میانگین فوتی‌ها در شهریور 1400 نشان می‌دهد به طورمتوسط در این ماه شاهد فوت 617 تن از هموطنان در اثر ابتلا به بیماری کرونا بوده‌ایم. این در حالی است که در موقعیت مشابه در سال گذشته این رقم برابر با 119 نفر بوده است. بنابراین می‌توان گفت به طور متوسط وضعیت متغیر سیاه کرونا در شهریور امسال 417 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

کرونا

رکورد نسبت ابتلا به تست در یک سال اخیر

وزارت بهداشت و درمان هر روزه آماری را در خصوص میزان کل تست‌های اخذ شده در کشور ارائه می دهد. طبق این آمارها تا روز 13 شهریور ماه در کشور 29 میلیون و 335 هزار و 572 نفر تست ابتلا به کرونا داده اند که از این میان تاکنون 5 میلیون و 103 هزار و 537 نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

نسبت این دو رقم به نوعی بیانگر نرخ پاسخ مثبت کرونایی و احتمال ابتلا در افراد مشکوک به این بیماری می باشد. این نسبت به صورت تجمعی محاسبه شده و در هر روز با تغییر آماری حد آن تغییر می کند.

طبق این محاسبه در 13 شهریور ماه نرخ پاسخ مثبت برابر با 17.4 درصد بوده که بالاترین میزان متغیر در یک سال گذشته بوده است.

این در حالی است که در شهریور ماه سال گذشته میزان این متغیر برابر با 11 درصد به ثبت رسیده بود. به عبارت دیگر در بررسی آمارها از شهریور سال گذشته تاکنون مشاهده می شود اکنون در بالاترین میزان احتمال ابتلا در افراد مشکوک به کووید-19 است.

کرونا

آغاز روند نزولی بیماران بدحال کرونایی در کشور 

شمار بیماران بدحال کرونایی درایران برابر با 7 هزار و 744 نفر بوده و نسبت به روز قبل 0.65 درصد ماهش پیدا کرده است. بررسی روند این متغیر نشان می‌دهد پس از ثبت بیشترین رکورد این شاخص در روز 8 شهریور ماه این متغیر روندی نزولی گرفته و برای سومین روز متوالی رشدی منفی را رقم زده است.

درصورتی که کنترل این بیماری تداوم یابد می‌توان امیدوار به کاهش خطر این بیماری در روزهای آتی بود.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید