نبرد سرنوشت ساز قیمت دلار

معامله گران ارز منتظر یک اتفاق

کدخبر: ۴۳۷۵۱۹
تا شب گذشته دیدگاه بیشتر معامله گران چنین بود که بازار در ابتدای روز جاری مرز ۲۷ هزار تومان را از دست خواهد داد. عدم برگشت به بالای مرز یاد شده می تواند فروشندگان بیشتری را در ادامه روز روانه خیابان فردوسی کند.
معامله گران ارز منتظر یک اتفاق

به گزارش اقتصادنیوز، بیشتر معامله گران دلار در ۲ روز اخیر تمایل به خرید و فروش های سنگین نداشته اند. این موضوع موجب شده است که شدت نوسانات در بازار ارز کمتر شود. یکی از مهم ترین دلایلی که موجب شده است، معامله گران خریدهای خود را کاهش دهند، انتظار برای افت احتمالی دلار به زیرمرز ۲۷ هزار تومانی و حرکت به سوی حمایت ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومانی بوده است.

در واقع بخشی از معامله گران امیدوار هستند که بتوانند در نرخ های پایین تر اقدام به خرید کنند. آن ها در انتظار افزایش بییشتر فشار فروش بازارساز هستند. در صورتی که طی روزهای پنج شنبه و شنبه، افت قیمتی در بازار دلار رخ ندهد، به احتمال زیاد، بازیگران صبور این روزها، تغییر موقعیت خواهند داد و وارد فاز خرید خواهند شد. وقتی اهداف کاهشی محقق نشوند،‌ اهداف افزایشی مورد آزمون قرار خواهد گرفت.

با این حال در صورتی که فشار فروش در بازار بیشتر و دلار زیر مرز ۲۷ هزار تومان تثبیت شود، بخشی از معامله گران نیز در صف فروش قرار خواهند گرفت تا کمک کنند که قیمت به محدوده های پایین تری وارد شود. این موضوع می تواند زمینه ساز خریدهای کم ریسک تر آن ها در نرخ های پایین تر شود.

البته ممکن است که بازارساز فریب نقشه های نوسان گیران را نخورد و اساسا سعی کند که قیمت دلار را در همین کانال ۲۷ هزار تومانی برای مدتی دچار نوسانات رفت و برگشتی کند. هر چقدر دامنه نوسانات کمتر و شدت تغییرات قیمتی مدیریت شود، ظرفیت نوسان گیران برای حملات ایذایی کاهش خواهد یافت.

تا شب گذشته دیدگاه بیشتر معامله گران چنین بود که قیمت دلار بازار در ابتدای روز جاری مرز ۲۷ هزار تومان را از دست خواهد داد. عدم برگشت به بالای مرز یاد شده می تواند فروشندگان بیشتری را در ادامه روز روانه خیابان فردوسی کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید