نقشه بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

بهبود تقاضای حقیقی در روز نزول شاخص‌های بورس

کدخبر: ۴۳۷۱۴۶
در معاملات روز سه‌شنبه روند نزولی شاخص ادامه یافت اما تقاضای حقیقی افزایش یافت و خروج پول حقیقی کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با کاهش 27 هزار و 810 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 496 هزار واحد صعود کرد. بدین ترتیب شاخص پس از 7 روز کانال 1.5 میلیونی را از دست داد. 

شاخص هم وزن با افت 13 هزار و 141 واحدی در سطح 454 هزار و 369 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 692 واحد پائین آمد و در سطح 22 هزار و 111 واحد قرار گرفت.

کاهش خروج پول حقیقی

روز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 692 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز گذشته 65 درصد کمتر شده است.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 66 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، شتران (پالایش نفت تهران) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در مقابل شبندر بیشترین ورود پول حقیقی را داشت و ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 95 میلیارد تومان بود.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص

روز سه‌شنبه نمادهای «فارس»، «شستا» و «پارسان» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «میدکو»، «شبندر» و «کگل» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شبندر صدرنشین است و سپید و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، دی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 19 هزار و 120 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 38 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات اوراق بدهی نیز که 17 درصد کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد با افت 80 درصدی به 3 هزار و 367 میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات خرد با رشد 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 13 هزار و 993 میلیارد تومان رسید.

کاهش 90 درصدی صف های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 30 درصد رشد کرد و در رقم 684 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 90 درصد کاهش یافت و 254 میلیارد تومان شد.

شرکت نفت سپاهان (شسپا) با صف‌ خرید 213 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شسپا، نمادهای مدیریت (سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور) و کرازی (کارخانجات تولید شیشه) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کمرجان (شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 37 میلیارد تومانی داشت.پس از کمرجان، شگویا (شرکت پتروشیمی تندگویان) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین صف فروش داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات 

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید