هفته پیش رو برای بازار جهانی

تاثیر سخنرانی پاول بر بازار طلا

کدخبر: ۴۳۶۶۹۱
اقدام قیمتی هفته به سرمایه گذاران نشان می دهد که آیا نظرات پاول برای خروج طلا از محدوده معاملاتی 1780-1810 دلار کافی است یا خیر.
تاثیر سخنرانی پاول بر بازار طلا

بر أساس گزارش اقتصادنیوز، ایران، چین و روسیه همچنان مناطق اصلی مورد توجه بازارها هستند. به ویژه به روز رسانی اخبار از خاورمیانه به نظارت مداوم نیاز دارد . همچنین جلسات و سخنان مقامات درباره أفغانستان نیز مورد توجه بازار قرار گرفته است.

هفته برای طلا

سخنرانی جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو باعث افزایش قیمت طلا شد. اما آیا همین کافی است تا فلز گرانبها را از محدوده معاملاتی خود خارج کند؟

طلا پس از سخنرانی پاول در نشست سیاست اقتصادی جکسون هول ، فوراً افزایش یافت. معاملات آتی طلای دسامبر (دی) در آن روز بیش از 25 دلار جهش کرد و آخرین بار در هر اونس 1820.70 دلار معامله شد.

پاول هنگام صحبت درباره کاهش قیمت ، محتاط تر از سایر مقامات فدرال رزرو به نظر می رسید و اظهار داشت که بانک مرکزی می تواند امسال 120 میلیارد دلار خرید اوراق قرضه ماهانه خود را کاهش دهد.

او گفت: « در جلسه اخیر FOMC در ماه ژوئیه(مرداد) ، من و اکثر شرکت کنندگان بر این عقیده بودیم که اگر اقتصاد به طور گسترده ای همانطور که پیش بینی شده بود رشد کند ، می توان کاهش سرعت خرید دارایی ها را در سال جاری مناسب دانست. در حال حاضر ، من معتقدم که سیاست از موقعیت مناسبی برخوردار است.»

فرانک چولی ، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures به کیتکو نیوز گفت ، بازار طلا از اظهارات پاول ناامید نشد. چولی گفت: « مانند بازارهای سهام ، بازار طلا دوست دارد که پول آسان بدست بیاید. من امیدوارم که در مقطعی ، ما عادی سازی نرخ ها را آغاز کنیم و طلا در زمان خود مایل است آن را بپذیرد. در حال حاضر ، طلا هنوز هم در محدوده وسیعی قرار دارد. »

چولی خاطرنشان کرد: اقدام قیمتی هفته جاری به سرمایه گذاران نشان می دهد که آیا نظرات پاول برای خروج طلا از محدوده معاملاتی 1780-1810 دلار کافی است یا خیر. تا زمانی که طلا نتواند این سطح را بشکند و توان خود را بین 1820تا 25 دلار بدست آورد ، احتمال دارد به دلیل فروش شدید اوایل آگوست(شهریور) به 1750-1720 دلار کاهش پیدا کند. این فلز گرانبها بازیابی خوبی داشت ، و اکنون منتظر راهنمایی است. آیا اظهارات پاول کافی بود تا ما را از 1820 دلار بالاتر ببرد؟

photo_2021-08-29_12-18-29

هفته برای دلار

در نیمه اول هفته ، شاخص مصرف کنندگان ، اشتغال غیر کشاورزی و ارقام PMI توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد. انتظار داشته باشید که شاخص مصرف کننده و اعداد ADP کلیدی باشند. در نیمه دوم هفته ، تمرکز بر روی آمار ادعاهای بیکار در روز پنجشنبه متمرکز می شود.

با این وجود ، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و PMI های غیر تولیدی برای ماه آگوست (شهریور) منتشر می شود. افزایش دیگری در استخدام می تواند چراغ سبز فدرال برای حرکتی کند. در هفته منتهی به 3 سپتامبر ، شاخص نقطه دلار 0.87 درصد کاهش یافت و به 92.686 واحد رسید.

هفته برای یورو

از نظر داده های اقتصادی ، هفته ای بسیار شلوغ است. روز سه شنبه ، هزینه های مصرف کننده فرانسوی و اعداد تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم به همراه داده های بیکاری آلمان اعلام می شود. انتظار می رود آمار تولید ناخالص داخلی و بیکاری تاثیر بیشتری بر بازار بگذارد.

روز چهارشنبه ، فروش خرده فروشی آلمان و PMI های تولیدی اسپانیایی و ایتالیایی منتشر می شود. اعداد نهایی برای فرانسه ، آلمان و منطقه یورو نیز توجه را جلب خواهد کرد. PMI های ایتالیا و منطقه یورو و خرده فروشی آلمان مهم خواهد بود. در پایان هفته ، PMI های بخش خدمات نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت. در این هفته ، یورو با 0.83 درصد افزایش به 1.1795 دلار رسید.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید