پیش بینی روند بازار سکه در دومین روز هفته

دو نشانه متناقض از حباب سکه/ قیمت واقعی سکه

کدخبر: ۴۳۶۵۸۶
برخی از معامله گران اعتقاد دارند افزایش ارزش ذاتی سکه و کاهش حباب قیمت سکه به محدوده ۵/۱ درصدی، زمینه ساز ورود تقاضای سرمایه گذاری بیشتری به بازار می شود، دسته دیگری می گویند کاهش حباب سکه به معنای کاهش سطح تقاضای احتیاطی است
دو نشانه متناقض از حباب سکه/ قیمت واقعی سکه

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی روز شنبه با قدرت به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی بازگشت. برگشت سکه به بالای این مرز برای صعودی های بازار اتفاق مهمی بود، چرا که احتمال حضور متقاضیان بیشتر را در بازار بالاتر برد. در کنار این، عامل دیگری که انتظارات افزایشی معامله گران را تقویت کرد،‌ افزایش ارزش ذاتی قیمت سکه و رسیدن آن به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی بود. دیروز بعدازظهر ارزش ذاتی سکه به محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید، حال آنکه روز پنج شنبه کمتر از ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود.

سکه حباب

در حالی که برخی از معامله گران باور داشتند که افزایش ارزش ذاتی قیمت سکه و کاهش حباب فلز گران بهای  داخلی به محدوده ۵/۱ درصدی، زمینه ساز ورود تقاضای سرمایه گذاری بیشتری به بازار می شود، دسته دیگری از معامله گران دیدگاه متفاوتی داشتند. این دسته از معامله گران عنوان می کردند، کاهش حباب فلز گران بهای داخلی به معنای آن است که سطح تقاضای احتیاطی کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل، استدلال می کردند که افزایش سکه ادامه پیدا نخواهد کرد.

پشت خطی سکه

 در کنار این، آن ها اعتقاد داشتند بازار در روزهای اخیر توان تثبیت بالای محدوده ۱۲ میلیون و۲۰۰ هزار تومان را نشان نداده است و این موضوع را به معنای کاهش قدرت افزایشی های بازار تلقی کردند.

با این حال، قدرت افزایشی های بازار سکه می تواند بیشتر شود، فقط کافی است که در روز یک شنبه قیمت دلار بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود. یکی از عواملی که موجب شد فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت نشود، افزایش فروش اسکناس آمریکایی از بعدازظهر روز شنبه بود.

سکه حباب

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید