گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام تهران؛

رشد قیمت 88 درصد سهم‌های بورسی

کدخبر: ۴۳۶۴۶۹
اقتصادنیوز: امروز 6 شهریور 1400 روند صعودی شاخص کل برای ششمین روز متوالی ادامه یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات اولین روز هفته شاخص کل بورس 25 هزار و 555 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 575 هزار واحد رسید.

بورس

رشد پُرشتاب شاخص هم وزن

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در 320 دقیقه ابتدایی بیش از 13 هزار واحد رشد کرد. این روند ادامه یافت و در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه 25 هزار و 555 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 575 هزار و 763 واحد رسید.

روز شنبه شتاب صعود شاخص هم‌وزن بیش از شاخص کل بود و 2.44 درصد افزایش یافت. شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز 11 هزار و 149 واحد نسبت به روز چهارشنبه بالا آمد و در رقم 467 هزار و 507 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 410 واحد رشد کرد و به رقم 22 هزار و 728 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 427 نماد رشد قیمت داشتند که 303 نماد بورسی و 124 نماد فرابورسی بودند. همچنین 51 نماد کاهش قیمت داشتند که 37 نماد بورسی و 14 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 88 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 10 درصد بازار افت قیمت داشتند.

افزایش ورود پول حقیقی

روز شنبه برای سومین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 461 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که بیشترین رقم در روزهای کاری تابستان امسال است.

 در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وکار (بانک کارآفرین) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 176 میلیارد تومان بود. پس از وکار، شتران (پالایش نفت تهران) و تنوین (تامین سرمایه نوین) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در مقابل نماد نوری (پتروشیمی نوری) با 40 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و نمادهای برکت (داروسازی برکت) و فولاد (فولاد مبارکه) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

لیدرهای بازار

روز شنبه نمادهای «وامید»، «پارسان» و «کچاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «نوری»، «مبین» و «پارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کرمان، مدیریت و ثالوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 38 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 683 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 55 درصد کاهش یافت و 46 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب ارزش مازاد تقاضای بازار در پایان معاملات به هزار و 592 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه رشد 40 درصدی را نشان می‌دهد. 

شرکت نفت سپاهان (شسپا) با صف‌ خرید 118 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شسپا، نمادهای مدیریت (سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور) و کنور (توسعه معدنی و صنعتی صبا نور) بیشترین صف خرید را داشتند.  

اما در پایان معاملات روز شنبه تنها 2 نماد صف فروش داشتند، بیشترین صف فروش نیز به کمرجان (بازرگانی و تولیدی مرجان کار) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 43 میلیارد تومانی داشت. وسقم (شرکت سرمایه گذاری استان قم) دیگر نمادی بود که صف فروش داشت.

رکورد شکنی ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 19 هزار و 608 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 27 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار سهام به 4 هزار و 437 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه رشد 257 درصدی داشت.

ارزش معاملات خرد نیز با رشد 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 12 هزار و 756 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 6 ماه گذشته است. 

شپنا صدرنشین بورس امروز

در معاملات امروز شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 259 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و کاما رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خساپا و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز کرمان (شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان) با تعداد یک میلیارد و 216 میلیون و 955 هزار و 665 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. خبهمن و وکار نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید