دو سمت سبز و قرمز بازار سهام امروز تهران

صعود شاخص فرابورس به کانال جدید

کدخبر: ۴۳۵۴۹۴
اقتصادنیوز: امروز دوم شهریور 1400 شاخص‌ کل فرابورس به کانال 22 هزار واحدی وارد شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 27 هزار و 551 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 543 هزار واحد رسید.

بورس

رشد کم سابقه شاخص هم وزن

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی 13 هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز دوشنبه 27 هزار و 551 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 543 هزار و 476 واحد رسید.

روند تغییرات شاخص هم‌وزن نیز صعودی بود و در پایان معاملات با رشد 11 هزار و 81 واحدی نسبت به روز گذشته در رقم 451 هزار و 219 واحد ایستاد. رقم 11 هزار واحدی بیشترین میزان رشد شاخص هم وزن در 121 روز گذشته از 25 بهمن 1399 به این سو است.

کانال جدید فرابورس

 روز سه‌شنبه شاخص کل فرابورس وارد کانال جدید شد. شاخص فرابورس 322 واحد بالا آمد و به رقم 22 هزار و 220 واحد رسید.

بورس

صعود ارزش مازاد تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 32 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 330 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 17 درصد کاهش یافت و 194 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب ارزش مازاد تقاضای بازار در پایان معاملات به هزار و 136 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد 47 درصدی را نشان می‌دهد. 

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با صف‌ خرید 116 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کنور، نمادهای مدیریت (سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور) و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 86 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، ثالوند (سرمایه گذاری مسکن الوند) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 438 نماد رشد قیمت داشتند که 308 نماد بورسی و 130 نماد فرابورسی بودند. همچنین 33 نماد کاهش قیمت داشتند که 25 نماد بورسی و 8 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 92 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 7 درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی پس از 8 روز

روز سه‌شنبه پس از 8 روز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 318 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

 در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وبملت (بانک ملت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 61 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، سپید (سپید ماکیان) و ذوب (ذوب آهن اصفهان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در مقابل نماد فولاد (فولاد مبارکه) با 37 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و نمادهای شپنا (الایش نفت اصفهان) و میدکو (توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

 لیدرهای بازار

روز سه‌شنبه نمادهای «فولاد»، «پارس» و «فملی» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «نوری»، «وامید» و «پترول» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و پترول در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، وسپهر و دی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 13 هزار و 937 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 34  درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات اوراق بدهی با کاهش 75 درصدی 2 هزار و 152 میلیارد تومان شد که 15 درصد ارزش معاملات کل بازار را شامل می‌شود. 

ارزش معاملات خرد نیز با افت اندک 0.17 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 10 هزار و 655 میلیارد تومان رسید.

 بانکی‌ها صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 293 میلیارد تومان بود.

پس از وبملت، سپید بیشترین ارزش معاملات را داشت و شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فولاد و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز نماد دی (بانک دی) با تعداد یک میلیارد و 88 میلیون و 171 هزار و 727 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد وبملت تعلق داشت. دو نماد خودرو و خبهمن نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید