گزارش اقتصادنیوز از آخرین آمار رسمی بحران کرونا

ثبت رکورد نگران‌کننده جدید کرونایی در ایران+نمودار

کدخبر: ۴۳۴۷۷۱
اقتصادنیوز: آمار بیماران ایرانی کرونا در روز 30 مرداد به بالاترین سطح خود رسیده است. اکنون 550 روز از شیوع بیماری کرونا در کشور گذشته و در این مدت به طور میانگین روزی 8 هزار و 436 ابتلا و 184 فوتی در ایران به ثبت رسیده است. طبق تحلیل ها مسیر رو به رشد این متغیر ها نشان از روند صعودی شیوع در کشور داشته است.
ثبت رکورد نگران‌کننده جدید کرونایی در ایران+نمودار

 به گزارش اقتصادنیوز ، شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون 4 موج را پشت سر گذاشته و اکنون در دامنه موج پنجم قرار گرفته است. بررسی روند ویروس در کشور با توجه به آمارهای رسمی به ثبت رسیده محقق می شود. این آمارها را وزارت بهداشت و درمان به صورت روزانه در چند بخش منتشر کرده و می‌تواند تصویری را از شیوع این ویروس در کشور ترسیم کند.

بنابر فرض صحت داده های کرونایی کشور می توان گفت باتوجه به رکوردزنی های پیاپی ایران در این بیماری، وضعیت کشور اکنون به بحرانی ترین شرایط خود در تمام 18 ماه اخیر رسیده است.

شاهد این مدعا میانگین آمارهای ویروس کووید – 19 در شاخص های مختلف بوده است. طبق این داده ها اوضاع تمام متغیر های نگران کننده وخیم به نظر رسیده و جهش های ابتلا به این بیماری به شاخص های سیاه و خاکستری نیز سرایت کرده است.

رکورد میانگین ابتلا به کرونا در کشور

هر روز آماری را می‌توان به صورت تجمعی از تمام مبتلایان به کرونا در کشور محاسبه کرد. این آمار جمع تمام مبتلایان در روزهای سپری شده از شیوع ویروس می باشد. 

اکنون در روز 30 مرداد ماه وزارت بهداشت و درمان با ثبت 24 هزار و 179 نفر ابتلای روزانه به این ویروس مجموع مبتلایان به این ویروس را در کل تقویم کرونایی ایران برابر با 4 میلیون و 640 هزار و 695 نفر ارزیابی کرد.

طبق این داده ها محاسبه می شود در 550 روز سپری شده از شروع همه گیری این ویروس در کشور به طور میانگین در هر روز 8 هزار و 437 نفر به آن مبتلا شده اند که بالاترین میزان محاسبه شده این شاخص بوده است.

این رقم در روز قبل برابر با 8 هزار و 408 نفر در هر روز محاسبه شده بود و 0.34 درصد کمتر از روز جاری به ثبت رسیده است.

آن چه در این بررسی زاویه تحلیل مهمتری را ارائه می دهد محاسبه رشد افزایشی در این متغیر است. این رشد اکنون در مسیری صعودی بوده و روند فزاینده ای از ابتلا در کشور را نشان می‌دهد.

 

نسبت ابتلا به تست؛ 37 درصد

برای آن که بدانیم در هر بازه هفت روزه ای در کشور چند درصد از مراجعین به مراکز بیمارستانها مبتلا به این ویروس بوده اند باید روند هفت روزه متغیر ابتلا را بر این روند در شاخه تست های روزانه تقسیم کنیم. این نسبت نرخ پاسخ مثبت در مقاطع هفت روزه کشور می باشد. محاسبات نشان میدهد اکنون این متغیر به 37.2 درصد رسیده که در مقایسه با موجهای قبلی ویروس سطح بالایی به شمار می آید. بالاترین میزان آن در میانه مرداد ماه رقم خورده که معادل با 54 درصد برآورد شده است.

خوانش دیگری از این محاسبه گویای احتمال ابتلای افراد مشکوک به کروناست. بنابر این رقم ها می توان گفت در این روزها اگر شخصی در حالت مشکوک باشد به احتمال 37 درصد پاسخ تست او مثبت خواهد بود.

کرونا

رکورد میانگین مرگ ومیر کرونا در کشور

شمار فوتی های روزانه در روز 30 مردادها برابر با 544 نفر اعلام شد. طبق محاسبات تاکنون 101 هزار و 354 نفر در 550 روز شیوع کرونا در کشور جان خود را بر سر ابتلا به این ویروس از دست داده اند. بنابراین میانگین مرگ ومیر این بیماری در کشور برابر با روزی 184 نفر بوده که بیشترین میزان به ثبت رسیده از این محاسبه در کشور بوده است.

روند نمودار شده از میانگین مرگ ومیر در کشور نشان میدهد همگام با شیوع بیماری سرعت افزوده شده به فوتی ها و میزان مرگ ومیر روندی صعودی گرفته و این متغیر را خطرناک تر از قبل تصویر کرده است.

کرونا

رکورد بیماران تحت درمان کرونایی در 30 مرداد 

برای محاسبه کل بیماران در هر روز می توان مجموع بهبودیافتگان و فوتی ها را از کل ابتلایان به ثبت رسیده کسر کرد. رقم حاصل بیماران تحت درمان کرونایی بوده که در آمارهای رسمی سایت های جهانی کرونا active case  نامیده می شود.

این رقم اکنون در ایران از برای نخستین بار از مرز 600 هزار نفر فراتر رفته و به رکورد 636 هزار و 533 نفر در روز 30 مرداد ماه دست پیدا کرده است.

روند آماری این متغیر از ابتدا تاکنون نشان میدهد هیچگاه ایران با این حجم از بیمار کرونایی مواجه نبوده و این بیشترین میزان به ثبت رسیده از این متغیر در کل تقویم کرونایی ایران بوده است.

این رکورد نشان میدهد نیاز ایران به تجهیزات در مانی اکنون در بالاترین میزان خود بوده و همچنان در حال افزایش است. 

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید