شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#طالبان#قیمت
نقطه مقاومت بعدی در بازار بیت کوین

مرز شکنی قیمت بیت کوین پس از دو ماه/ ترس سرمایه‌گذاران از طالبان

کدخبر: 434578
اقتصادنیوز : در روزی که گذشت بیت کوین به ۴۸ هزار دلار رسید و طلا نیز هفته را با روند صعودی به پایان رساند.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان در 24 ساعت گذشته 6 درصد رشد کرده است و برای اولین بار از ماه می (خرداد) تا کنون مرز 48هزار دلار را شکست. بر اساس داده های  CoinDesk 20 ، در زمان مطبوعات ، بیت کوین با 48هزار و 748 دلار معامله شد.

به گفته کنستانتین آنیسیموف ، مدیر اجرایی صرافی ارزهای دیجیتال ، CEX.IO ، افزایش قیمت اخیر هنوز نشان دهنده جهش گسترده نیست. با این حال ، او گفت که اگر خریداران بیشتری وارد بازار شوند قیمت از سطح 50هزار دلار فراتر ببرند ، حتی می توان دیوانگی ایجاد کرد تا قیمت را به سمت 55هزار دلار هدایت کند.

آنیسیموف گفت: « در حال حاضر مقاومت اصلی بعدی در منطقه 50هزار دلاری است.»

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda می گوید: « در حال حاضر سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در سهام احتیاط می کنند و این باعث می شود ارزهای رمزنگاری شده بسیار جذاب به نظر برسند.» به گفته مویا ، وال استریت به نظر نمی رسد نگران کاهش قیمت هفته آینده باشد که به خروج ارزهای رمزپایه کمک می کند.

او افزود: « اگر حرکت صعودی همچنان در جای خود باقی بماند و هفته آینده ، رئیس فدرال رزرو پاول آب سردی را برای خرید دارایی های کم حجم می ریزد ، و همین اتفاق می تواند بیت کوین را تا پایان هفته آینده به 52هزار و 500 دلار برساند.»

coindesk-BTC-chart-2021-08-20

ترس سرمایه گذاران از طالبان

معاملات آتی طلا روز جمعه صعود کرد و دومین افزایش هفتگی متوالی را رقم زد. چینتان کارنانی ، مدیر تحقیقات Insignia Consultants گفت: « وضعیت افغانستان و وضعیت کروناویروس مانع از سقوط قیمت طلا و نقره می شود.» افزایش طلا با وجود شاخص بسیار قوی دلار آمریکا نشان می دهد که معامله گران تمرکز خود را بر عدم قطعیت های مربوط به تسخیر طالبان در افغانستان و وضعیت کرونا گذاشته اند.

کارنانی گفت: « بدتر شدن وضعیت افغانستان یا ویروس کرونا در آخر هفته می تواند منجر به افزایش قیمت طلا در اولین جلسه روز دوشنبه آسیا شود. فقط شگفتی ها در کنفرانس سالانه بانکداران مرکزی در جکسون هول ، [Wyo.] هفته آینده ، بازارهای شمش و فارکس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.» بر اساس داده های FactSet ، هر اونس طلای دسامبر (دی) با 0.07٪ با 90 سنت یا 0.05٪ افزایش به 1،784 دلار در هر اونس رسید.

gold