نیم قرن با اقتصاد ایران در 27 مرداد

رد حق پخش مسابقات ورزشی در مجمع

کدخبر: ۴۳۴۰۸۹
اختصاص درصدی از درآمد حاصل از پخش مسابقات ورزشی در صدا و سیما با رای قاطع اعضا رد شد.
رد حق پخش مسابقات ورزشی در مجمع

ماشین زمان در برشی 50 ساله از اقتصاد ایران به رویداهای 27 مرداد پرداخته است در 27 مرداد که از سال 1351 شروع می شود و هر 10 سال یک بار تاریخ ورق می خورد دو رویداد اقتصادی برجسته بوده است؛بررسی چگونگی پرداخت مالیات شرکت‌های مصادره‌شده و رد اختصاص درصدی از درآمد صداوسیما به فدراسیون‌ها در مجمع تشخیص مصلح نظام.مابقی روزها در این برش تاریخی نیز به دلیل تقارن با تعطیلات رسمی روزنامه ها منتشر نشده اند.

27 مرداد 1361

بررسی چگونگی پرداخت مالیات شرکت‌های مصادره‌شده

در جلسه هفتگی بنیاد مستضعفان مسائل مربوط به پرداخت مالیات شرکت‌های وابسته به بنیاد بررسی شد.

سرپرست بنیاد مستضعفان اظهار کرد: به موجب دستورالعمل‌های صادره از مرکز به کلیه واحدها و شرکت‌های وابسته به بنیاد نسبت به رعایت قوانین و تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و ارائه دفاتر، صورت‌حساب‌ها و اسناد مالی به وزارت دارایی و پرداخت مالیات‌های مربوط به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب و مالیات‌هایی که به علت فرار مالکان و یا مدیران و یا در حین تحولات و تغییرات ناشی از انقلاب به‌طور علی‌الراس تعیین شده مشکلات زیادی وجود دارد که با کمک دولت و مسوولان وزارت امور دارایی حل شود.

 

27 مرداد 1381

اختصاص درصدی از درآمد صداوسیما به فدراسیون‌ها رد شد

در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی یک مورد اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان درخصوص اختصاص درصدی از درآمد حاصل از پخش مسابقات ورزشی در صدا و سیما به فدراسیون‌های ورزشی ادامه یافت.

براساس مصوبه اعضا، مجمع با رد نظر مجلس شورای اسلامی به دولت توصیه کرد برای تقویت و توسعه ورزش و ترغیب باشگاه‌های ورزشی به مشارکت بیشتر در برنامه ورزشی، بودجه بیشتری اختصاص دهند و همچنین به صدا و سیما توصیه شد در این خصوص همکاری بیشتری با سازمان تربیت بدنی به‌عمل آورد.

محسن رضایی، دبیر مجمع درباره مذاکرات این جلسه گفت: اصل این موضوع که باشگاه‌های ورزشی باید تقویت شود به عنوان یک مصلحت تشخیص داده شد؛ یعنی در این بخش با مجلس شورای اسلامی هم عقیده بودیم و تقریبا رای قاطع افراد این بود که باشگاه‌های ورزشی باید تقویت شوند.

وی افزود: البته در پیشنهاد مجلس در جزئیات و کلیات اشکالاتی وجود داشت که براساس این اشکالات، کمیسیون اقتصاد کلان مجمع پیشنهادی را تنظیم کرده بود مبنی‌بر اینکه تا زمانی که باشگاه‌های ورزشی ایران بتوانند کاملا خصوصی شوند، دولت ناگزیر است به آنها یارانه بدهد و کمکشان کند، اما برای اینکه این مساله جدی گرفته شود، بنا شد در بودجه سالانه دولت و کشور در نظر گرفته شود که خاص باشگاه‌های ورزشی در کشور بوده و توسط سازمان تربیت بدنی به‌طور مستقیم به باشگاه‌ها پرداخت شود.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این پیشنهاد اکثریت آرا را نیاورد و پیشنهاد دومی مطرح شد و برای اینکه مجمع الزامی را برای دولت و صداوسیما ابتدا به ساکن به‌وجود نیاورد، قرار شد که مجمع به‌عنوان توصیه به دولت و صداوسیما بخواهد که برای تقویت باشگاه‌های ورزشی کشور بودجه‌های لازم را پیش‌بینی کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید