افزایش 16 برابری ابتلا کرونا در تابستان امسال

اتفاق جدید در آمار مرگ و میر کرونایی+ نمودار

کدخبر: ۴۳۳۶۰۸
ابتلا به کرونا در تابستان امسال 16 برابر بیشتر از تابستان سال قبل بوده است. افزایش ابتلا در ایران در نهایت سبب شد تا مرگ کرونایی رکورد 18 ماهه به ثبت رساند و از مرز 600 نفرعبور کند.آمار نشان می دهد احتمال مرگ بالاتر رفته است.
اتفاق جدید در آمار مرگ و میر کرونایی+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، ویروس مرگبار کرونا در ایران روند افسارگسیخته ای را آغاز کرده است. در روزهای میانی مرداد ماه شمار تلفات از مرز 500 نفر گذر کرده و همچنان مسیری صعودی دارد.

سه رویکرد آماری از شمار فوتی های کرونایی در ایران نشان می دهد وضعیت جانباختگان در بیماری کرونا در کشور خطرناک بوده و همچنان احتمال سیر صعودی این آمار در روزهای آتی وجود دارد.

رکورد مرگ ومیر کرونا در روز 24 مرداد

بنابر آمارهای وزرات بهداشت و درمان در روز 24 مردادماه 620 تن جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

در مقایسه این رقم با تمام روزهای کرونا زده کشور مشاهده می شود این بیشترین میزان مرگ و میر کرونایی در ایران بوده و تلخترین رکورد این شاخص در 18 ماه گذشته به حساب می آید.

قله های آماری به ثبت رسیده در شاخص مرگ ومیر کرونا در موج‌های قبلی همواره پایین تر از ارقامی است که این روزها از این متغیر اعلام می شود.

علاوه بر آن بررسی این آمار با سال گذشته نشان میدهد رشد سالانه فوتی ها در کشور در حال صعود است.

کرونا

روند صعودی رشد مرگ ومیر سالانه کرونا در کشور

میانگین هفت روزه مرگ و میر کرونا در ایران در روز 24 مرداد ماه برابر با 544 تن بوده است. یعنی در هفت روز گذشته به طور متوسط روزی 544 تن جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

مقایسه این رقم با 24 مرداد ماه سال گذشته نشان میدهد رشد سالانه مرگ و میر در کشور معادل با 218 درصد بوده است. درهمین راستا بیشترین میزان رشد سالانه در این متغیر برابر با 500 درصد بوده که در اردیبهشت ماه سال جاری در ایران به ثبت رسیده است.

روند رشد سالانه این بخش در سال جاری و توازی با روند روزانه مرگ ومیر در کشور، گویای مسیر صعودی در شاخص سیاه کرونا بوده که همچنان در سیر افزایشی قرار دارد.

این اتفاق در نتیجه رشد به ثبت رسیده در آمارهای ابتلای روزانه به این بیماری بوده است.

کرونا

رشد 1500 درصدی ابتلا به کرونا در ایران

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در روز 24 مرداد ماه برابر با 36 هزار و 736 نفر بوده است.

بررسی روند میانگین از این بیماری نشان میدهد در هفت روز گذشته به طور متوسط روزی 38 هزار و 180 نفر به این بیماری مبتلا شده اند. مقایسه این رقم با موعد مشابه خود در سال گذشته گویای رشدی بسیار بالا بوده است.

طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در ایران در 24 مرداد ماه 1400 رشد مبتلایان روزانه نسبت به یک سال قبل خود هزار و 536 درصد بوده است. رشد بالای هزار درصدی در این شاخص در حالی رخ داده که در 24 مرداد ماه سال قبل موج دوم این بیماری رقم خورده بود. به عبارت دیگر این موج 16 برابر خطرناکتر از موج تابستانی کرونا در سال 99 بوده است.

طبق این روند بیشترین رشد سالانه در آمارهای کرونایی در روز 24 اردیبهشت ماه برابر با  هزار و 881 درصد بوده که قله موج چهارم کرونا به حساب می آید.

اکنون مسیر رشد سالانه ابتلا نشان میدهد روند شیوع موازی با آمارهای روزانه کرونایی درحال افزایش است.

کرونا

رکورد نسبت مرگ ومیر به کل بیماران کرونا

بر اساس گزارش های رسمی در روز 24 مرداد ماه  598 هزار و 654 تن در ایران مبتلا به ویروس کرونا بوده اند که این تعداد در خانه یا در بیمارستانها تحت مراقبت هستند. 

این آمارکه با عنوان بیماران تحت درمان شناخته می شود(ACTIVE CASE) از کسر مجموع فوتی ها و بهبودیافتگان کرونایی در هر روز از کل مبتلایان در همان روز به دست می آید.

اگر تعداد فوتی های روزانه بر بیماران تحت درمان تقسیم شود سهم فوتی از بیماران در هر روز مشخص خواهد شد. بررسی های اقتصاد نیوز از روند این نسبت نشان می دهد در روز جاری سهم این به یک دهم درصد افزایش یافته است. عدد ثبت شده برای این نسبت جزء سه روز بالایی از 5 اردیبهشت به بعد است. نسبتی که نشان می دهد امروز میزان مرگ به بیماری در رتبه سوم 110 روز گذشته است. این آمار به وضوح نشان می دهد در مرگ کرونایی رخ داده است و ان افزایش احتمال مرگ پس از ابتلا به کرونا در ایران است. در واقع در در هفته اخیر احتمال مرگ به نسبت سایر روزهای 1400 بالاتر رفته است.

 

کرونا

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید