پیش بینی قیمت دلار در اول هفته

دو متغیر حیاتی در بازار دلار/رابطه هرات با دلار تهران

کدخبر: ۴۳۳۱۸۱
افزایشی های بازار ارز اعتقاد دارند که با سقوط هرات افغانستان به دست طالبان، کم کم تقاضای های ارزی در کشور همسایه بیشتر خواهد شد.
دو متغیر حیاتی در بازار دلار/رابطه هرات با دلار تهران

به گزارش اقتصادنیوز، امروز قیمت دلار در معرض تقابل دو متغیر قرار دارد. از یک سو افزایشی های بازار تصور می کنند که افزایش نا آرامی ها در افغانستان منجر به رشد خریدهای ارزی بازار داخلی شود و قیمت دلار را در جهت صعودی قرار دهد. این در حالی است که بازیگران کاهشی اعتقاد دارند که با معرفی اعضای کابینه دولت سیزدهم، کم کم معامله گران ریسک آغاز به کار دولت جدید را جدی تر خواهند گرفت.

دلار پشت خطی

از نگاه دسته دوم، سودگیری معامله گران از خریدهای پیشین از پنج شنبه هفته گذشته شروع شده است و در ابتدای هفته جاری دنبال خواهد شد. دلار در انتهای هفته گذشته پس از برخورد به محدوده ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومانی در مسیر نزولی قرار گرفت و نزدیک به ۳۰۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند. با این حال، بسیاری از معامله گران باور دارند تا زمانی که دلار بالای محدوده ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی نوسان می کند، خطر افت قیمت بیشتر در بازار اسکناس آمریکایی وجود نخواهد داشت.

رابطه هرات و دلار

افزایشی های بازار ارز اعتقاد دارند که با سقوط هرات افغانستان به دست طالبان، کم کم تقاضای های ارزی در کشور همسایه بیشتر خواهد شد. به گفته فعالان، افزایش تقاضا در افغانستان و تعطیلی معاملات شهر هرات می تواند زمینه ساز خروج ارز از بازار داخلی به سوی بازار همسایه شود. در کنار این، در صورت تعطیلی معاملات هرات،‌ اسکناس آمریکایی کمتر از این بازار به سوی بازار مشهد روانه خواهد شد.  شهر مشهد نیز اهمیت زیادی در تعیین قیمت بازار داخلی دارد و جالب آنکه، یکی از امیدهای کاهشی های بازار این است که با تعطیلی بازار مشهد،‌ تقاضا برای خرید ارز و سکه کاهش پیدا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید