شهر خبر
تجربه سقوط ناگهانی طلا

روسیه: بیت‌کوین مانند میدان مین است

کدخبر: 433169
اقتصادنیوز : از دید دولت روسیه سرمایه گذاری در بیت کوین مانند راه رفتن روی مین است و تنها تکیه فرد خودش است.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، طلا پس از سقوط که به سطح 1700 دلار رسید ، با افزایش هفتگی 1 درصدی به پایان رسید.

اما این بهبودی به نظر سختی انجام شد. با فرو ریختن گرد و غبار در معاملات روز جمعه ، قیمت طلا رشد اما با این حال نتوانست سطح کلیدی 1800 دلاری را که پیش نیاز بازگشت فلز زرد به درخشش صعودی است ، بدست آورد.

طلای ماه جاری 26.40 دلار یا 1.5 درصد افزایش یافت و به 1777.20 دلار در هر اونس رسید.

این یک نوع بازگشت برای معاملات آتی طلا بود که درست در روز دوشنبه به پایین ترین سطح خود از 31 مارس ، یعنی 1726.50 دلار رسید. همچنین ، قبل از شروع جلسه این هفته ایالات متحده ، قرارداد ماه گذشته در معاملات آسیایی در 16672.80 دلار سقوط کرد که عمدتا "سقوط ناگهانی" توصیف می شد.

تحلیلگران به این رشد اشاره کردند اما خاطرنشان کردند که طلا از آن زمان در محدوده 1740-1760 دلار متوقف شده است و برای بازگشت به مسیر صعودی باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

کریگ ارلام ، تحلیلگر در OANDA نیویورک می گوید: "اگر قیمت طلا بتواند از اینجا عبور کند ، خروج از این دامنه کاملا یک راه حل است ، اما من مطمئن نیستم که یک راه حل پایدار برای قیمت طلا باشد."

ارلام همچنین با نزدیک شدن به هم اندیشی فدرال رزرو، پیش بینی مشکلات جدیدی را برای طولانی مدت طلا داشت و گفت: "من از دیدن هرگونه پیشرفت قابل توجه قبل از این رویداد شگفت زده خواهم شد."

gold

سرمایه گذاری در بیت کوین مانند راه رفتن روی مین است

سرگئی شوتسوف ، معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه ، به سرمایه گذاران محلی هشدار داد تا نسبت به ابزارهای مالی جایگزین مانند بیت کوین مراقب باشند. او استدلال کرد که سرمایه گذاری در آن بسیار خطرناک است و می تواند با ورود به میدان مین مقایسه شود.

او همچنین افزود: هنگام خرید بیت کوین ، یک فرد وارد میدان مین می شود و هیچکس به جز خود نمی تواند به او تکیه کند و هیچکس نمی تواند از او محافظت کند. نیازی به سرمایه گذاری در جایی نیست که تحت حمایت فدراسیون روسیه قرار ندارید ، جایی که پول شما به سادگی از شما گرفته می شود و شما قادر نخواهید بود در این مورد کاری انجام دهید.

شوتسوف ، که جالب است یک بازیکن سابق فوتبال است ، همچنان به بیت کوین حمله می کند و آن را به عنوان نمونه ای از "هرم مالی تکنولوژیکی" توصیف می کند.

همچنین در یک گزارش دیگری گفته شده، ارزها به این دلیل ارزش دارند که مردم فکر می کنند آن ها ارزش دارند ، و جوامع یا گروه ها تصمیم گرفته اند که از آنها به عنوان وسیله مبادله استفاده شود.

ارزهای فیات پس از حذف استاندارد طلا (که حکم می کرد هر دلار با یک طلای فیزیکی حمایت شود) رواج یافت. فیات ها - مانند دلار آمریکا - از هیچ کالایی پشتیبانی نمی کنند و دارای ارزش هستند زیرا سیستم یا جامعه وسیع تری این کار را می پذیرند.

به عنوان مثال ، می توانید یک اسکناس 20 دلاری به فروشگاه برده و 20 دلار کالا ، زمان و تلاش خریداری کنید. اما کاغذ فیزیکی که برای پرداخت استفاده می کنید ارزش ذاتی ندارد.

coindesk-BTC-chart-2021-08-14