نزدیک شدن بیت کوین به ۵۰ هزار دلار

دومین کاهش هفتگی قیمت طلا

کدخبر: ۴۳۳۰۶۵
قیمت طلا در صبح روز جمعه در بازار آسیا افزایش یافت ، اما دومین کاهش هفتگی متوالی خود را تجربه کرده است.
دومین کاهش هفتگی قیمت طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بیت کوین پس از کاهش قیمت در روز پنج شنبه که این ارز را به ۴۳ هزار دلاری رسانده بود، توانست حدود ۲.۴ درصد افزایش پیدا کند.

 CoinDesk گزارش داد ، بیت کوین در حال نزدیک شدن به قیمت 50هزار دلار پیش بینی شده توسط تحلیلگران است.

اشر تان ، مدیرعامل صرافی ارزهای رمزنگاری شده CoinJar ، می گوید: ما شاهد سرمایه گذاران زیادی بودیم که از مزایای بازار اخیر با کسب سود استفاده می کردند. او درباره نوسان قیمت بیت کوین در سطوح قیمت کنونی اعتقاد دارد: به نظر یک روند محافظه کاری در بین کاربرانی وجود دارد که در اوایل سال در حدود سطوح مشابه قیمت وارد رمزنگاری شده اند و بعد به دلیل افت قیمت دچار زیان شدند. او اعتقاد دارد به همین دلیل  کاربران دارایی های خود را کمی کاهش داده اند.

با این حال حجم کل روزانه بیت کوین در مبادلات اصلی ، از جمله Bitstamp ، در مقایسه با ماه های گذشته ، به ویژه در پایان ماه مه(خرداد) ، ثابت می ماند.

coindesk-BTC-chart-2021-08-13

طلا بالا رفت ، اما به سوی دومین سقوط هفتگی متوالی پیش رفت

طلا در صبح روز جمعه در آسیا افزایش یافت ، اما دومین کاهش هفتگی متوالی را تجربه کرده است. اکنون سرمایه گذاران منتظر حرکت بعدی سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا هستند.

معاملات آتی طلا 0.25 درصد افزایش یافت و به 1756.72 دلار رسید اما در مجموع و تاکنون فلز زرد در آخرین روز کاری 0.5 درصد کاهش یافته است. دلار ، که معمولاً معکوس به طلا حرکت می کند ، روز جمعه کاهش یافت ، اما در اوایل هفته نزدیک به بالاترین سطح چهار ماه اخیر باقی ماند.

آخرین داده های اقتصادی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد ، می گوید شاخص قیمت تولیدکنندگان در ماه جولای ماهانه 1 درصد رشد داشته است که بیشترین افزایش سالانه در بیش از یک دهه گذشته است.

با این حال ، شاخص قیمت مصرف کننده که روز قبل منتشر شد ، نشان داد که فشارهای تورمی به اوج خود رسیده و ماهانه در ماه جولای کمتر از 0.3 درصد پیش بینی می شود. این امر امیدواری ها را افزایش داد که فدرال رزرو زودتر از آنچه انتظار می رفت شروع به کاهش دارایی ها یا افزایش نرخ بهره نکند.

در حالی که مقامات فدرال رزرو در طول هفته درباره برنامه زمانبندی سیاست پولی شدیدتر نظرات متفاوتی ابراز کردند ، سرمایه گذاران همچنان نگران هستند که فشارهای تورمی می تواند فدرال رزرو را مجبور به کشیدن ماشه کند.

coindesk-BTC-chart-2021-08-13

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید