پیش بینی بازار ارز در 19 مرداد 1400

آمادگی قیمت دلار برای اتفاق بزرگ؟

کدخبر: ۴۳۲۲۷۲
اگر امروز قیمت دلار وارد کانال 26 هزار شود یک رکورد نزدیک به چهار ماه را به ثبت رسانده است.
آمادگی قیمت دلار برای اتفاق بزرگ؟

قیمت دلار در سال جاری تنها در تعطیلات نوروزی توانست بالای خط ۲۶ هزار تومانی نوسانات پایداری را تجربه کند. اگر امروز اسکناس آمریکایی بتواند از مرز ۲۶ هزار تومانی عبور کند و بالای محدوده ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت شود، سمت و سوی انتظارات افزایشی پررنگ تر خواهد شد.

رالی ارزهای دیجیتال /عبور بیت کوین از مرز 46 هزار دلار

ورود قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان/صعود درهم

در معاملات پشت خطی روز دوشنبه، اسکناس آمریکایی توانست خط ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی را حفظ کند. این موضوع از نگاه برخی فعالان به معنای آن است که بازار خود را برای شکست مقاومت بعدی آماده می کند.

پشت خطی

به گفته فعالان، جدا از احتمال بالا رفتن تنش های سیاسی و افزایش تحریم ها، صحبت هایی مربوط به تغییر ریاست بانک مرکزی شنیده شده است که انتظارات معامله گران ارزی را تحت تاثیر قرار داده است. یکی از بازیگران باتجربه ارزی می گوید، زمانی که بازارساز جایگاه قوی ندارد، نمی تواند تصمیم های سختی برای مدیریت انتظارات و نوسانات دلار بگیرد.

 در این میان عده ای باور دارند، بازار به واسطه ابهام و عدم شناخت نسبت به سیاست های اقتصادی و سیاسی کمی دچار التهاب شده است. گروهی معتقدند، اگر ایران به مذاکرات هسته ای برگردد و دور جدیدی از گفت و گوها شروع شود، تا حدی جو افزایشی بازار خواهد خوابید.

با این حال، مساله کسری بودجه و بالا رفتن انتظارات تورمی نگرانی های است که به صورت طبیعی از نگاه برخی از معامله گران منجر به افزایش نرخ دلار خواهد شد. باید دید دولت جدید برای رفع این دست از نگرانی های معامله گران بازار از چه ابزارهایی استفاده خواهد کرد، مخصوصا که بازار تا حدی تحت تاثیر افزایش احتمالی تحریم های آمریکا قرار گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید