علیرضا زاکانی: دربرخورد با فساد رحم ندارم

نکات تحقیق و تفحص دوران قالیباف شایعه است!

کدخبر: ۴۳۲۲۳۴
اقتصادنیوز : شهردار منتخب شورای ششم می گوید : در برخورد با فساد رحم ندارد . اما درخصوص پیگیری قضایی نتایج گزارش های تحقیق و تفحص از رسا تجارت و املاک معتقد است که باید این گزارش ها را بررسی کند زیرا شنیده که برخی از نکات آن شایعه است .
نکات تحقیق و تفحص دوران قالیباف شایعه است!

به گزارش اقتصادنیوز ،اردیبهشت‌ماه امسال بود که سرانجام نتایج دو گزارش تحقیق و تفحص از مدیریت گذشته‌ی شهر تهران به سرانجام رسید. نخست؛ گزارشی از نحوه واگذاری املاک و مستغلات شهرداری تهران در سال‌های 86 تا 96 که نشان می‌داد چگونه املاک تهران به افرادی خاص واگذار شده. براساس این گزارش تنها در یک بند آن 11 واحد تجاری متعلق به شهرداری تهران به یک خیریه خاص واگذار شده. براساس یکی از بندهای گزارش تحقیق و تفحص از املاک، برخی از املاک شهرداری به قیمت زمین کشاورزی فروخته شده. 33 تخلف در حوزه‌ی املاک شناسایی شده بود و 23 متخلف نیز به‌عنوان مسوول این واگذاری‌ها معرفی شده که نخستین آن شهردار وقت تهران و رئیس شورای سازمان املاک و مستغلات قائم‌مقام و معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و معاون مالی و اقتصادی شهردار وقت بوده. براساس این گزارش، شهرداری تهران مکلف شده بود که تمامی املاکی که بدون اخذ مصوبه‌ی شورا در تصرف بودند را پس بگیرد. همچنین پیگیری‌های قضایی نیز در این گزارش‌ها پیش‌بینی شده بود.

یکی دیگر از موضوعاتی که مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت،‌ قراردادهای شهرداری با شرکت رساتجارت وابسته به بنیاد تعاونی سپاه  و طرح سه شهید بود. نتایج این تحقیق و تفحص نیز نشان از یک هرج و مرج چند هزار میلیاردی می‌داد. توافقنامه‌ی محرمانه میان سپاه و شهرداری که به گفته‌ی محمود میرلوحی رئیس‌ تیم تحقیق و تفحص به فاینانس 1 و 2 مشهور بود.

زاکانی

هنوز در این پرونده 4500 میلیارد تومان از منابع شهرداری آزاد نشده است و به سرانجام رسیدن آن به مدیران جدید شهر رسیده. تعدادی از اعضای شورای شهر تهران مدیرانی هستند که در زمان مسوولیت آنها این تخلفات شده و بارها نتایج آن را منکر شده‌‌اند. روز گذشته علیرضا زاکانی، شهردار منتخب تهران درپاسخ به   پرسش اقتصادنیوز مبنی بر اینکه آیا تکالیفی که شورای پنجم برعهده‌ی شهرداری درخصوص پیگیری‌های قضایی نتایج این تحقیق و تفحص گذاشته است که متهمان آن به نزدیک به  جریان فکری  او نزدیک هستند و آیا اینکه او برای مبارزه با فساد و پیگیری قانونی این موضوعات تبعیضی قائل خواهد شد . خود را این گونه توصیف کرد که «هر کس که گذشته‌ی من را بداند می‌داند که من نه با چپ کار دارم نه با راست، نه با اصولگرا و نه با اصلاح‌طلب. من با فساد کار دارم و در مبارزه با آن رحم هم نمی‌کنم و هرچه نتایج تحقیق و تفحص باشد، من بررسی خواهم کرد.»

 او درخصوص اینکه آیا پیگیری‌های قضایی لازم انجام خواهد شد، گفت: «باید ببینم که این پرونده‌ها چیست، چون نکاتی دارد که می‌گویند شایعه است، اما اگر موضوع حق و حقیقت باشد حتما پیگیری می‌کنم.»

ساعتی بعد از این اظهار نظر زاکانی ، در کلاب هاس اتاقی تشکیل شد که در آن برخی از فعالان رسانه ای و سیاسی به نقد عملکرد گذشته زاکانی پرداختند ، مباحث آنها نشان می داد که با وجود داعیه قانون مداری  و فساد ستیری زاکانی در جریان اهلیت مهرداد بذرپاش بر ریاست دیوان محاسبات سکوت پیشه کرده بود و حتی حاضر به همراهی، همراهان قدیمی اش در اعتراض به نداشتن سابقه لازم بذرپاش برای دیوان محاسبات نشد . مهرداد بذرپاش همانند علیرضا زاکانی نامزد تصدی شهرداری تهران بود که به نفع جبهه‌ی انقلاب( علیرضا زاکانی) انصراف داد. گفته می شود او وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواهدشد . 

زاکانی در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز به موضوع مگاپروژه‌هایی که وعده داده بود در دوران او کلید خواهد خورد هم اشاره کرد. او درخصوص اینکه آیا ممکن است یکی از این مگاپروژه‌ها ایجاد بزرگراه طبقاتی باشد، همان که مهدی چمران به آن اشاره کرده و تهران شاهد ساخت پل  صدر دیگری باشد، گفت: حداقل دو مکان مطالعات پروژه‌هایش آماده است؛ یکی پروژه‌ای از ترمینال شرق تا وردآورد و دیگری هم بحث حکیم مطرح است که تحقیقاتش انجام شده و به اقتضاء امکان مشارکت و ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری در اولویت قرار خواهد گرفت.

اما او در جمع خبرنگاران درخصوص پروژه‌های عمرانی به پروژه‌ی LRT از شرق تهران تا وردآورد اشاره کرده و همچنین از دو باند کردن بخشی از صیاد تا شیخ فضل‌الله را نیز مطرح کرده است. او یکی از پروژه‌های دیگر را ایجاد تونل زیرگذر انتهای صیاد با آزادگان عنوان کرده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید