گزارش «اقتصادنیوز» از بازارهای جهانی؛

زمان خرید طلا رسید؟ /تغییر مسیر حرکت بیت کوین

کدخبر: ۴۳۲۱۵۸
طلا شدیدترین افت دوروزه از فروردین سال گذشته را به ثبت رساند. برخی معتقدند فدرال رزرو در مورد تغییر جهت سیاست پولی آهسته عمل می‌کند و الان زمان مناسبی برای خرید است.
زمان خرید طلا رسید؟ /تغییر مسیر حرکت بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی در آخرین روز هفته گذشته (جمعه) تحت تاثیر آمار بازار کار آمریکا یک شوک منفی خورد و تا نزدیکی 1760 دلار پایین آمد.

قیمت طلا با شروع معاملات آسیایی یک پله دیگر سقوط کرد و در شروع معاملات امروز 1740 دلار بود.

قیمت طلا در ادامه قدری رشد کرد و حوالی ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت ایران در نزدیکی 1747 دلار قرار گرفت. افت قیمت طلا طی این دور روز کاری ناگهانی بود و از فروردین و اردیبهشت سال گذشته سابقه نداشت.

برخی تحلیل‌گران معتقد بودند که با توجه به آمارهای مثبت اشتغال فدرال رزرو می‌تواند در مورد تغییر نرخ بهره یا کاهش خرید اوراق اقدام کند و در آن صورت باید منتظر افت بیشتر قیمت طلا بود.

در نقطه مقابل برخی می‌گویند بانک مرکزی در انقباضی کردن سیاست‌های پولی آهسته عمل خواهد کرد، از این رو الان زمان مناسبی برای خرید طلاست و قیمت طلا دوباره قدری بالا می‌کشد. به هر روی انتظار می‌رود تا انتشار آمارهای مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده که یک تصویر واضح از وضعیت تورم ارائه دهد قیمت فلز گران‌بها نوسانات شدیدی را تجربه کند.

افت قیمت بیت کوین و اتریوم

روز گذشته قیمت بیت کوین و اتریوم رشد کرد، اتریوم از مرز 3 هزار دلار عبور کرد و بیت کوین بعد از حدود 2.5 ماه قیمت‌هایی بالای 45 هزار دلار را به ثبت رساند. مسیر حرکت قیمت بیت کوین و اتریوم امروز تغییر کرد.

بیت کوین

در حوالی ساعت 13 و 15 دقیقه عصر به وقت ایران قیمت بیت کوین در حوالی 43 هزار و 809 دلار قرار داشت و سرمایه آن در حدود 821 میلیارد دلار بود. بازدهی 24 ساعته این ارز دیجیتال منفی بود، اما تغییرات قیمتی آن نسبت به 7 روز گذشته همچنان مثبت بود.

قیمت دومین ارز دیجیتال مهم دنیا در ساعت 13 و 20 دقیقه عصر به وقت ایران به زیر 3 هزار دلار بازگشته بود و در حوالی 2 هزار و 955 دلار قرار داشت. سرمایه بازار این ارز دیجیتال به 343 میلیارد دلار رسیده بود. مانند بیت کوین بازدهی 24 ساعته اتریوم منفی بود، اما بازدهی 7 روزه آن هنوز مثبت بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید