رتبه سوم ایران در آمارهای جهانی ابتلا به کرونا؛

آمار وخیم بیماران بدحال کرونا در ایران

کدخبر: ۴۳۱۱۰۰
در روزهای اخیر تعداد مبتلایان ایران در جهان رتبه سوم را داشته است. افزایش ابتلا سرانجام سبب شد تا تعداد بیماران بدحال کرونایی در ایران به بیشترین مقدار تاریخی خود دست پیدا کند.
آمار وخیم بیماران بدحال کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز، هر روز سطحی جدیدی از آمارهای روزانه کرونا به ثبت می رسد.

روند صعودی ابتلا به کرونا در ایران در روزهای جاری موجب شده تا سطح ابتلا و بستری نسبت به موج های قبلی افزایشی بی سابقه پپدا کرده و قرمز ترین موج کرونایی در ایران را ثبت کند. 

متغیر سیاه کرونایی کشور نیز با رشد روز افزون آمارها خیزی جدید برداشته و روندی رو به رشد را از خود بر جای گذاشته است.

کرونا

رکوردزنی های مکرر در آمار ابتلا

در روزهای اخیر روند ابتلا به کرونا در ایران صعودی بوده و در 13 روز سپری شده از مردادماه 5 رکورد جدید را به ثبت رسانده است.

بنابر آمارهای وزارت بهداشت و درمان در 13 مرداد ماه در ایران 39 هزار و 357 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که بیشترین میزان روزانه ابتلا به شمار می آید.

موج پنجم کرونایی در روزهای اخیر میزان ابتلا را از 39 هزار و 19 نفر در روز 12 مرداد ماه 1 درصد افزایش داده و سطحی جدید را در این بیماری ثبت کرد.

مقایسه آمارهای روزانه شاخص مذکور در جهان نشان میدهد در این بخش ایران رتبه سوم را درتمام دنیا دارا بوده است. طبق داده های جهانی کشور های آمریکا و هند نیز به ترتیب رتبه های اول و دوم را در میزان ابتلای روزانه به این بیماری ثبت کرده اند.

افزایش ابتلا سرانجام منجر به رشد بستری های روزانه و رکوردزنی بیماران بدحال کرونایی درکشور شد.

کرونا

رکورد بی سابقه بیماران بدحال کرونا در کشور

زمانی که بیماران بستری شده کرونایی در شرایط وخیم قرار گرفته و نیازمند مراقبت های ویژه باشند به بخش های ویژه منتقل می شوند. این شاخص را همه روزه وزارت بهداشت و درمان در آمارهای روزانه خود اعلام میکند. روند آمارهای منتشر شده در این بخش نشان میدهد در روز 13 مرداد تعداد بیماران بدحال کرونایی کشور به بالاترین میزان خود در کل تقویم کرونایی رسیده که برابر با 5 هزار و 953 نفر بوده است.

اما رکورد زنی ها در شاخه متغیر خاکستری در کشور دو هشدار را در بر دارد.

نخست لزوم افزایش تجهیزات و داروهای درمانی پزشکی برای این بیماران، چرا که مداوای این دسته هزینه برتر و خطرناک تر است.

دوم افزایش قدرت این بیماری و احتمال بیشتر رشد فوتی ها در روزهای آینده که درصورت کنترل نشدن ممکن است زیان ها و صدمات بیشتری را بر پیکره جامعه انسانی وارد آورد.

در همین راستا متغیر سیاه کرونایی در ایران در روزهای اخیر روندی صعودی داشته و رکوردهای جدیدی را رقم زده است.

کرونا

روند صعودی مرگ و میر کرونایی در مرداد ماه

در روز های اخیر شمار فوتیهای روزانه کرونایی در کشور به بالاتر از 400 نفر رسیده است. در همین راستا در روز 13 مرداد 409 نفر جان خود را بر سر ابتلا به این بیماری از دست داده که برای دومین روز در مرداد به رتبه ای خطرناک در فوتی‌ها دست پیدا کرده است.

میانگین هفت روزه مرگ و میر نشان میدهد اکنون در هفت روز گذشته به طور متوسط روزی 344 نفر جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اند. روند این شاخص صعودی بوده و احتمال افزایش آن را در روزهای آتی در بردارد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید