دو سمت سبز و قرمز بازار سهام امروز؛

سایپا صدرنشین جدول‌ معاملات‌ بورس

کدخبر: ۴۳۰۵۱۰
در روز دوشنبه شاخص کل بورس پایتخت 2 هزار و 347 واحد کاهش یافت و 306 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس 2 هزار و 347 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 357 هزار واحد رسید.

بورس

نزول شاخص‌ها

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در یک ساعت ابتدایی هزار واحد رشد کرد اما پس از آن روند نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه 2 هزار و 347 واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و 357 هزار و 898 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز هزار و 159 واحد نسبت به روز کاری قبل پائین آمد و در رقم 400 هزار و 887 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با افت 87 واحدی به رقم 19 هزار و 870 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 180 نماد رشد قیمت داشتند که 130 نماد بورسی و 50 نماد فرابورسی بودند. همچنین 291 نماد کاهش قیمت داشتند که 203 نماد بورسی و 88 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 37 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 60 درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی

روز دوشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 306 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 30 میلیارد تومان بود. پس از شستا، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و حتاید (شرکت تاید واتر خاورمیانه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

روز دوشنبه نمادهای «فملی»، «شپدیس» و «کچاد» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. نوری، شفن، وپارس، رمپنا، پارسان، اخابر، کویر، وتجارت، رانفور، جم، وسرضوی، فخوز، شستا و فجر دیگر نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

همچنین سه نماد «میدکو»، «خودرو» و «وغدیر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و خساپا و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، شصدف و فگستر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 0.3 درصد افت کرد و در رقم 619 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 6 درصد افزایش یافت و 563 میلیارد تومان شد.

شرکت سپید ماکیان (با نماد معاملاتی سپید) با صف‌ خرید 238 میلیارد تومانی برای ششمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپید، نمادهای پترول (گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان) و وهامون (شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 140 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و فجر (فولاد امیرکبیر کاشان) بیشترین صف فروش را داشتند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 494 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 4 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 13 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 461 میلیارد تومان رسید.

خساپا صدرنشین معاملات بازار سهام

در معاملات امروز نماد خساپا (شرکت خودروسازی سایپا) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 163 میلیارد تومان بود.

پس از خساپا، کدماح بیشترین ارزش معاملات را داشت و برکت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد شصدف و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز سایپا با تعداد 899 میلیون و 251 هزار و 300 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد کرمان و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید