شرکت‌های هندی به نوبت ارز دیجیتال می‌پذیرند

شروع کار بازار طلا نزولی بود

کدخبر: ۴۳۰۵۱۱
سقوط بیت کوین از رکورد همه دوران بدبینی‌ها را زیاد کرد، اما ظرفیت ارزهای دیجیتال هنوز مورد توجه شرکت‌های بزرگ است و روند افزایش مقبولیت رمزارزها در هند که در این گزارش به آن پرداخته شده قابل توجه است.
شروع کار بازار طلا نزولی بود

به گزارش اقتصاد نیوز ، در روز چهارشنبه هفته گذشته رئیس فدرال رزرو سخنرانی مهمی داشت و در آن به نوعی اعلام کرد که شرایط برای تغییر جهت سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو هنوز به صورت کامل فراهم نشده است. جروم پائول در سخنان خود گفت که تورم بالاتر از پیش‌بینی‌های فدرال است و احتمال دارد تا مدتی در این سطوح باقی بماند. قیمت فلز گرانبها تحت تاثیر این اظهارت رقم‌هایی بالای 1830 دلار را ثبت کرد، اما در پایان معاملات هفته گذشته (روز جمعه) روی 1814 دلار قرار گرفت. برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند طلا این هفته را نیز صعودی آغاز کند، اما قیمت طلا در شروع معاملات امروز (اولین روز هفته کاری بازارهای جهانی) مسیر نزولی را دنبال کرد و حدود ساعت 13 و 50 دقیقه عصر به وقت ایران در حوالی 1808 دلار قرار گرفت. روند روزهای آتی طلا حائز اهمیت است. آیا موضع فدرال رزرو قیمت طلا را در میان مدت بر مدار صعود قرار می‌دهد یا اینکه تاثیر سخنان جروم پائول مقطعی بود؟ این‌ها سوالات مهمی هستند که پیش روی سرمایه‌گذاران بازار طلا قرار دارد.

طلا

افزایش قیمت اتریوم و افت بیت کوین

روند صعودی قیمت بیت کوین به نوعی متوقف شد. در حوالی ساعت 13 و 10 دقیقه عصر به وقت ایران بازدهی 24 ساعته بیت کوین نزدیک به منفی 4 درصد بود، قیمت این ارز دیجیتال در حوالی 40 هزار و 125 دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن به 755 میلیارد دلار رسیده بود. بر خلاف بیت کوین تغییرات قیمتی 24 ساعته اتریوم هنوز مثبت بود. قیمت اتریوم به 2 هزار و 620 دلار رسیده بود و سرمایه بازار آن در حوالی 307 میلیارد دلار قرار داشت.

ظرفیت ارزهای دیجیتال هنوز مورد توجه است

بعد از سقوط بیت کوین از رکورد همه دوران خود و قرار گرفتن آن در فاصله 30 تا 40 هزار دلار، دیدگاه‌های بدبینانه نسبت به ارزهای دیجیتال تا حدی تقویت شدند، اما به نظر می‌رسد ظرفیت‌هایی که ارزهای دیجیتال برای امور مالی فراهم می‌کنند هنوز مورد توجه بسیاری شرکت‌های بزرگ است و استفاده‌کنندگان از ارزهای دیجیتال نیز در حال افزایش هستند. اقدام ال سالوادور در مورد قانونی اعلام کردن بیت کوین به عنوان وسیله مبادله یک گام مهم در مورد پذیرش ارزهای دیجیتال بود. هند در برهه‌ای از زمان تنظیمات قانونی سختی در مقابل ارزهای دیجیتال اعمال می‌کرد، اما جهت سیاست‌ها در این کشور تغییر کرده است. مراحل طراحی تنظیمات قانونی در این کشور هنوز تکمیل نشده است، (سال گذشته دادگاه عالی هند بانک مرکزی این کشور را مجاب کرد که دستورات خود مبنی بر مقابله با شرکت‌هایی که از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند را لغو کند از آن پس ارزهای دیجیتال به نوعی مسیر قانونی شدن را در این کشور دنبال می‌کنند) اما شرکت‌های متعددی در این کشور در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های ارزهای دیجیتال هستند. برخی از آن‌ها پذیرش ارزهای دیجیتال را آغاز کردند و برخی دیگر قصد دارند که در آینده نزدیک این امکان را فراهم آورند. اما علاوه بر اقدام این شرکت‌ها ورود مردم هند به بازار ارزهای دیجیتال برای کسب سود زیاد در زمان کم پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور را با سرعت زیادی افزایش داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید