شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن
لیست بدهی عراق به ایران بیشتر می شود

میرحسین موسوی: مساله مسکن راه‌حل دولتی ندارد

کدخبر: 429480
ما از شرکت مردم در ساختن خانه‌هایشان و از شرکت سرمایه‌های خصوصی در این زمینه استقبال می‌کنیم و به هیچ وجه مایل نیستیم مساله مسکن را به سمت راه‌حل‌های دولتی سوق دهیم و یقینا این سیاست دولت نیست.

6 مرداد 1361

صدام هرچه خسارات ما را دیرتر بدهد، بدهی‌هایش بیشترش می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رفسنجانی صبح امروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رسید.

در این دیدار آقای رفسنجانی پیرامون جنگ تحمیلی عراق، مسائل خاورمیانه، تجاوزات اخیر اسرائیل به لبنان با امام امت گفتگو کرد و ضمن ارائه گزارش کار مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسائل اقتصادی نیز مطالبی را به عرض امام رساند و امام امت نیز رهنمودهایی ارائه فرمودند.

در پایان این دیدار از آقای رفسنجانی در مورد سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال ادامه جنگ با رژیم کافر صدام و همچنین وضعیت نیروها سوال شد.

وی اظهار کرد: وضع نیروهای ما خوب است و این حقی است که باید گرفته شود و این هم قابل‌گذشت نیست.

اگر ما هم از آن بگذریم، ملت ما نمی‌گذرد و هرچه هم صدام خسارات ما را دیرتر بدهد، لیست بدهی‌هایش بیشتر می‌شود.

 

مهندس موسوی: مساله مسکن راه‌حل دولتی ندارد

مهندس موسوی در سمینار مسوولان سازمان زمین شهری گفت: مشکل مسکن صرفا در چارچوب‌های مربوط به مسکن محصور نمی‌شود و نباید تصور کرد که اگر مساله زمین و کمبود مصالح حل شد، مشکل مسکن نیز مرتفع می‌شود؛ زیرا مساله مسکن با بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ارتباط عمیقی دارد. کافی است که ما به پدیده حاشیه‌نشینی توجه کنیم تا عمق مشکل را دریابیم.

وی افزود: برادران باید به این نکته توجه داشته باشند که ما باید با ذهنیت صحیح با قانون اراضی شهری برخورد کنیم و تصور نکنیم که این قانون مساله مسکن را در سطح کشور حل می‌کند.

آقای موسوی ضمن اشاره به عدم توانایی حل مساله مسکن در کشورهای جهان سوم و روش مستقل اقتصادی ما از شرق و غرب گفت: ما از شرکت مردم در ساختن خانه‌هایشان و از شرکت سرمایه‌های خصوصی در این زمینه استقبال می‌کنیم و به هیچ وجه مایل نیستیم مساله مسکن را به سمت راه‌حل‌های دولتی سوق دهیم و یقینا این سیاست دولت نیست.

ما عقیده داریم قانون اراضی شهری باید به نحوی مورد استفاده قرار گیرد که بیشترین نیروها و سرمایه‌ها در زمینه تولید مصالح و ایجاد مسکن در شهرهای مختلف قرار گیرد.

راه‌اندازی مس سرچشمه مشت محکمی بر دهان آمریکا بود

مهندس مهدی حسن‌پور، مدیر مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: راه‌اندازی مجتمع مس سرچشمه که به دست برادران متعهد و متخصص ایرانی صورت گرفت، مشت محکم دیگری بود به دهان جهانخواران مخصوصا آمریکای جنایتکار. شیطان بزرگ آمریکا خیال می‌کرد که مردم ایران هرگز بتوانند از چنگال آهنینش رهایی یابند.

وی اعلام کرد: کنسانتره و مس بلستر تولید شده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است؛ به‌طوری‌که در ماه اخیر درصد مس در کنسانتره به‌طور متوسط 34 درصد و در مس بلستر 98.4 درصد بوده است.

 

وی یادآور شد: ذخیره معدن مس سرچشمه حدود 800 میلیون تن پیش‌بینی شده که تا به حال 2 میلیون و 478 هزار تن استخراج شده است و با راندمان کامل 100 درصد استخراج سنگ معدن به میزان 88 هزار تن در روز می‌باشد که 44 هزار تن آن باطله و 44 هزار تن سنگ معدن مس است که وارد سنگ‌شکن اولیه و سایر مراحل تولید می‌شود.

 

6 مرداد 1371

ایران در استخراج نفت سودان با این کشور همکاری می‌کند

سودان از ایران خواست، در زمینه اکتشاف و استخراج نفت در سودان به این کشور کمک کند.

این درخواست ازسوی «محمد سلیمان» عضو شورای فرماندهی انقلاب سودان و رئیس سودانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سودان در دیدار با مهندس غلامرضا آقازاده وزیر نفت ایران مطرح شد.

آقازاده به این درخواست پاسخ مثبت داد و آمادگی ایران را برای اکتشاف نفت در سودان اعلام کرد.

وی گفت: کارشناسان وزارت نفت در دیداری که به تازگی از سودان داشتند، وجود منابع و ذخایر را در آن کشور محرز دانستند.

آقازاده پیشنهاد کرد که یک تیم کارشناسی به‌منظور بررسی ابعاد حقوقی، مالی و فنی همکاری‌های نفتی دو کشور تشکیل شود تا بعد از پیگیری‌های لازم، قرارداد همکاری در این زمینه به امضا برسد.

 

6 مرداد 1381

قرارگاه خاتم اسکله بندر پتروشیمی پارس را می‌سازد

با حضور مهندس نعمت‌زاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرارداد ساخت بندر پتروشیمی پارس پس از طی مراحل مناقصه بین جانشین فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به امضا رسید.

مدت اجرای این قرارداد 48 ماه تعیین شده که بخش اول ظرف 24 ماه جهت بهره‌برداری تکمیل خواهد شد.

در این پیمان شرکت STFA به‌عنوان پیمانکار فرعی خارجی، قرارگاه خاتم‌الانبیا را در ساخت بندر همراهی می‌کند.

بنا بر همین گزارش بندر پتروشیمی پارس متشکل از 14 پست انواع اسکله حوضچه، بندر و تاسیسات ساحلی و تجهیزات و ماشین‌آلات می‌باشد.

ظرفیت اسکله‌های بندر شامل محصولات جامد و مایع تا 30 میلیون تن در سال است. اعتبار ریالی این طرح 1648 میلیارد ریال و اعتبار ارزی آن 87 میلیون دلار است.

تولید نخستین خودرو خورشیدی جهان

نخستین خودروی خورشیدی متناسب با شاخص‌های زیست‌محیطی در جهان تولید شد.

شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد: خودروی موسوم به «اف.سی.ایکس» نخستین خودروی خورشیدی در جهان است که با تاییدیه رسمی دولتی در زمینه رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی تولید شده است.

به گفته مسوولان شعبه خودروسازی هوندا در آمریکا سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا و اداره محیط زیست کالیفرنیا سلامت کارکرد خودرو اف.سی.ایکس را که از سوخت هیدروژن استفاده می‌کند، تایید کرده‌اند.

شرکت هوندا در نظر دارد امسال تعداد محدودی از این خودرو را در آمریکا و ژاپن تولید کند.

براساس این برنامه همچنین جایگاه‌های تامین سوخت برای این نوع خودرو در دو کشور ایجاد خواهد شد.

این خودرو قادر است با هر بار سوخت‌گیری 350 کیلومتر را طی کند.