شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس
دورنمای بازار سهام از نگاه کارشناسی

پیش بینی بورس فردا 4 مرداد 1400/ شاخص در پی تکرار صعود است؟

کدخبر: 428880
اقتصادنیوز: با پیگیری جریان پول در ساعات پایانی روز دوشنبه، معامله گران پیش بینی کرده اند روز سه شنبه شاهد تداوم فعال بودن خریداران در سمت تقاضا باشند.

به گزارش اقتصادنیوز، در روز نخست کاری مردادماه پس از تعطیلات 6 روزه، شاخص بورس با نیم درصد رشد مرز 1.320 میلیون واحد عبور کرد و حالا در انتظار معاملات دو روز کاری تا پایان هفته است. با فاصله گیری از مرز مقاومتی 1.310 میلیون واحد، حالا شاخص وارد وضعیتی شده که میتواند همچنان مسیر صعودی را دنبال کند.

پیگیری پول های ورودی به بورس نیز نشان میدهد که در 15 دقیقه پایانی ورودی ها دوباره شروع به افزایش کرد و در سمت تقاضا، خریداران دوباره فعال شدند که همین مساله شاخص را دوباره با موج دیگری از رشد مواجه کرد.

با بررسی این چارچوب رفتاری به نظر میرسد فردا هم خریداران در سمت تقاضا فعال ظاهر شوند و تا حدودی شاخص را به پیش برانند، این در حالی است که ممکن است سمت عرضه هم در ادامه فعال ظاهر شود. هر چند که هر چه به روزهای پایان مرداد نزدیک میشویم و با روی کارآمدن دولت جدید، به احتمال زیاد باید منتظر جدی شدن روند دادوستدها بود.

در میان مولفه های حاضر در بازار، دو رخداد احیای برجام و سیاست های اقتصادی دولت جدید ابراهیم رییسی میتوانند تعیین کننده باشند و معامله گران با آگاهی از این رخدادها، فعلا خوش بینانه معاملات را دنبال میکنند.

نگاه کارشناس | دورنمای دو روز آتی

  • امیرحسین واعظ، کارشناس بازار سرمایه

اولین روز کاری در این هفته، بالا و پایین چندانی نداشت. از یک سو تعطیلات شش روزه را پشت سر گذاشتیم و از سوی دیگر با توجه به تعطیلی پنج‌شنبه این هفته، برخی از سهامداران در سفر هستند و برخی نیز معاملات خود را به هفته آتی موکول کردند.

برخی از نمادهای مهم همچنان متوقف هستند و مراسم تحلیف ریاست جمهوری نیز هفته آینده برگزار می‌شود. در مجموع شرایط فعلی بازار را از سرزندگی و اوج گیری معاملات دور می‌کند.

معاملات خرد در بازار امروز حدود 5 هزار میلیارد تومان بود که از میانگین دو هفته اخیر پایین تر است. در کنار این موارد حاشیه‌های دیگری همچون ورود سیمان به بورس، بازی‌های المپیک، قطعی برق، ترکیب کابینه دولت سیزدهم، تحولات دیپلماتیک همانند سفر وزیر خارجه قطر به ایران، تا حدودی سرمایه‌گذاران را سرگرم و مردد کرده است.

به نظر می‌رسد در دو روز کاری آتی در این هفته هم نباید منتظر اتفاق قابل توجه در بازار باشیم. تعادل عرضه و تقاضا با چاشنی نوسان چند هزار واحدی شاخص‌کل ادامه خواهد داشت.