شهرخبر

5 خودروی بی نظیر و دلربا را ببینید و بشناسید +تصاویر

کدخبر: 428942
برخی از زیباترین خودرو‌های تاریخ برای شما دستچین شده است که سال‌هاست که از علاقمندان خودرو دلربایی می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدل‌هایی که در اینجا به عنوان برخی از زیباترین خودرو‌های تاریخ برای شما دستچین شده است، سال‌هاست که از علاقمندان خودرو دلربایی می‌کنند.

هرچند که در حدود یک قرن اخیر تقریبا هر سال ماشین‌هایی منحصر بفرد از نظر زیبایی ظاهری و توانایی فنی به بازار عرضه می‌شوند، برخی مدل‌ها از روز اول عرضه، عاشقان خاص خود را پیدا می‌کنند. انتخاب زیباترین خودرو‌های دنیا البته به دلیل نسبی بودن مفهوم زیبایی کاری بسیار سخت است.

مدل‌هایی که در این مقاله به عنوان برخی از زیباترین خودرو‌های تاریخ برای شما دستچین شده است، سال‌هاست که از علاقمندان خودرو دلربایی می‌کند. این خودرو‌ها با وجود تفاوت سلایق، تقریبا چشم همه را خیره می‌کند و سازندگان و طراحان این مدل‌ها با ساخته‌هایشان جهان را به جایی زیباتر تبدیل کرده‌اند.

۵. مرسدس بنز ۳۰۰ اس ال محصول سال ۱۹۵۴

۵ خودروی زیبا و دلربای تاریخ

فقط علاقمندان واقعی اتومبیل ارزش این مدل را درک می‌کنند و البته جالب است بدانید در کلکسیون پر و پیمان ماشین‌های جی لنو، همین خودرو گرانترین محسوب می‌شود. این پیش قراول مدل‌های اس ال تنها ماشینی زیبا نیست. ویژگی‌های فنی این مدل مرسدس بنز در دهه ۵۰ میلادی بسیاری را متحیر کرده بود.

۵ خودروی زیبا و دلربای تاریخ

این مدل در سال ۱۹۵۴ به عنوان یک کوپه دو سرنشین و با درب‌هایی که که به بالا باز می‌شد، به بازار عرضه شد. ۳۰۰ اس ال توسط دایملر و بنز طراحی شد و با موتور ۲۱۲ اسب بخاری می‌توانست حداکثر به سرعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت برسد.

۴. فراری ۴۵۰ جی تی زیرو

این خودرو با بهره‌مندی از طراحان انقلابی، چون بیزارینی و اسکالیِتی یکی از بهترین ماشین‌های مسابقه مدل جی تی محسوب می‌شود. فراری این مدل را بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ به بازار عرضه کرد.

۵ خودروی زیبا و دلربای تاریخ

این مدل فراری بدنه‌ای زیبا و ساده دارد و پیروزی‌های فراوان آن در میدان مسابقه مدیونِ موتور V ۱۲ سه لیتری با قدرت ۳۰۰ اسب بخار است. رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای این خودرو کمی بیش از ۶ ثانیه زمان می‌برد و نهایت سرعت آن ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت است. فراری ۴۵۰ جی تی زیرو هنوز از پر طرفدارترین خودرو‌های جهان در بازار محسوب می‌شود.

۳. استون مارتین دی بی فایو

۵ خودروی زیبا و دلربای تاریخ

این مدل استون مارتین به دلایل متفاوت و متنوعی مشهور است. یکی از این دلایل استفاده زیاد جیمز باند از این خودرو است و البته مانند بقیه ماشین‌های مامور ۰۰۷ این خودرو هم به شدت زیباست. استون مارتین DB ۵ هم به خاطر ویژگی‌های منحصر بفرد فنی و هم ظاهر دلربایش برای دوست داران خودرو همیشه خاص باقی خواهد ماند.

۵ خودروی زیبا و دلربای تاریخ

این خودروی لوکس بریتانیایی توسط کاروزریا تورینگ سوپرلگررا طراحی شد و با قدرت خروجی ۲۸۲ اسب بخاری به بازار آمد. اولین مدل DB ۵ درسال ۱۹۶۳ تولید شد و نهایت سرعتش ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت بود.

۲. فراری ۴۵۸ ایتالیا

۵ خودروی زیبا و دلربای تاریخ

برای عاشقان ماشین شاید هیچ چیز مانند یک خودروی اسپورت با رنگ قرمز خالص نباشد که خودروساز افسانه‌ای ایتالیایی، فراری آن را ساخته باشد. این خودرو قرار بود جانشین F ۴۳۰ باشد و ظاهرا پینینفارینا برای طراحی آن از تکنولوژی مسابقات فرمولا وان بهره گرفته است.

جدا از زیبایی در ساخت این خودرو فقط یک کلمه مد نظر بوده است: سرعت. فراری ۴۵۸ ایتالیا از موتور عظیم‌الجثه V ۸ بهره می‌گیرد که ۵۶۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سرعت رسمی این خودرو ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

۱. جگوار تایپ‌ای

۵ خودروی زیبا و دلربای تاریخ

انزو فراریِ بزرگ تایپ‌ای را زیباترین ماشینی که تابحال ساخته شده است نامید و خب آدم‌های زیادی جرات مخالفت با او را ندارند. استایل فوق‌العاده این ماشین شامل خصوصیاتی می‌شد که کسی تا آن زمان نظیرش را ندیده بود و همین خصوصیات منحصر بفرد ظاهری جدا از توانایی‌های فنی، هرکسی را عاشق تایپ‌ای می‌کرد. طراحی داخلی زیبا و استفاده از چرم قرمز چشم‌نواز باعث می‌شد صاحبان این خودرو ترجیح بدهند برای نمایش این زیبایی عمدتا بدون سقف رانندگی کنند.

۵ خودروی زیبا و دلربای تاریخ

جگوار تایپ‌ای قدرتش را از یک موتور ۲۷۲ اسب بخاری می‌گرفت که گشتاور ۴۱۲ نیوتون بر متر تولید می‌کرد و این خودرو با بهره مندی از سیستم دنده ۴ سرعته دستی، تجربه منحصربفردی برای راننده می‌ساخت.

همان‌گونه که در مقدمه مطلب آمده است، ممکن است برخی از این خودرو‌ها از نظر شما مخاطبین برترین‌ها آنقدر‌ها هم زیبا نباشد. شاید فکر می‌کنید خودرو‌های دیگری لیاقت بودن در این فهرست را دارند. اگر این‌گونه است در بخش نظرات زیباترین خودرو‌های دنیا از نظر خودتان را برای ما بنویسید و این قول را از من داشته باشید که در مطلب بعدیِ با این عنوان از نظرات شما استفاده خواهد شد.