شهرخبر
زنگ خطر درباره تتر به صدا در آمد

وحشت اقتصاددانان از «قوی سیاه» ارزهای دیجیتالی

کدخبر: 424507
اقتصادنیوز : تتر سومین ارز رمزنگاری شده در جهان از نظر ارزش بازاری است و این باعث نگرانی برخی از اقتصاددانان - از جمله یک مقام در فدرال رزرو شده است.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، ماه گذشته ، اریک روزنگرن ، رئیس بانک فدرال بوستون ، زنگ خطر در مورد تتر را به صدا درآورد و آن را یک خطر بالقوه برای ثبات مالی خواند.

در همین حال ، برخی از سرمایه گذاران معتقدند که از دست دادن اطمینان به تتر می تواند همان "قو سیاه" رمزنگاری شده باشد، یک رویداد غیرقابل پیش بینی که می تواند به شدت بر بازار تأثیر بگذارد.

مسائل مربوط به تتر پیامدهای قابل توجهی برای دنیای رمزنگاری نوپا دارد و اقتصاددانان به طور فزاینده ای از این می ترسند که بازارهای فراتر از ارزهای دیجیتالی را تحت تأثیر قرار دهد.

در ماه مه (خرداد) ، Tether  میزان ذخایر پایدار بیت کوین خود را شکست.

به گفته جی پی مورگان ، این امر Tether را در میان 10 بزرگترین دارنده مقاله تجاری در جهان قرار می دهد. Tether با صندوق های سنتی بازار پول مقایسه شده است – در حالی است که این ارز هیچ قانونی ندارد.

Tether با بیش از 60 میلیارد دلار توکن در گردش ، سپرده های بیشتری نسبت به بسیاری از بانک های ایالات متحده دارد.

مدت ها است که نگرانی هایی در مورد استفاده از tether برای دستکاری قیمت بیت کوین وجود دارد ، با یک مطالعه ادعا می شود که این رمز ارز برای حمایت از بیت کوین در هنگام کاهش قیمت کلیدی در بحران 2017 استفاده شده است.

تتر مستقیم به دلار وصل است که می توان گفت می تواند دلار ارزهای دیجیتالی شود و همین موجب می شود اهمین زیادی را در بازار داشته باشد و اقتصاددان ها توجه زیادی به این ارز داشته باشند.

تتر ابتدا در اوایل سال ۲۰۱۴ با نام ریل کوین (Realcoin) راه‌اندازی شد. اما کمی بعد در ماه نوامبر، توسط شرکت  iFinex، مالک تشکیلات Tether و صاحب صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) که آن را پایه‌گذاری کرد، دوباره نام‌گذاری شد. محبوب‌ترین توکن تتر، USDT نام دارد که پشتوانه دلاری دارد و ارزش آن تقریباً معادل ۱ دلار آمریکا است. 

در اوایل سال جاری ، دفتر دادستان کل نیویورک با Tether و Bitfinex ، صرافی ارز دیجیتال وابسته به توافق رسید.

تتر-و-بیت-کوین

سرایت در بقیه بازارها

تحلیلگران در JPMorgan قبلاً هشدار داده بودند که از دست دادن ناگهانی اعتماد به تتر می تواند منجر به "شوک نقدینگی شدید به بازار گسترده ارزهای رمزپایه" شود.

اما این نگرانی ها نیز وجود دارد که افزایش ناگهانی برداشت های تتر می تواند منجر به نوسانات احتمالی بازار شود و دارایی های فراتر از رمزنگاری را تحت تأثیر قرار دهد.