شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لاغری#جواب

رژیم گریپ فروت برای لاغری جواب می‌دهد؟

کدخبر: 428951
اقتصادنیوز : اگرچه اغلب ما با مزایای مصرف گریپ فروت آشنایی داریم، اما مدتی است که برخی از افراد با هدف لاغری به رژیم گریپ فروت وابسته شده اند، ولی پرسش مهم این است که اصلا رژیم گریپ فروت تا چه حد می‌تواند در فرایند لاغری موثر باشد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،اگرچه اغلب ما با مزایای مصرف گریپ فروت آشنایی داریم، اما مدتی است که برخی از افراد با هدف لاغری به رژیم گریپ فروت وابسته شده اند، ولی پرسش مهم این است که اصلا رژیم گریپ فروت تا چه حد می‌تواند در فرایند لاغری موثر باشد؟

 نمی‌توان گفت رژیم گریپ فروت یک رژیم کاملا امروزی است، چرا که از اواخر دهه ۱۹۳۰ این  ادعا‌ها وجود داشت که گریپ فروت حاوی آنزیم‌های چربی سوز است که کالری‌ها را ذوب می‌کند. تقریباً یک قرن بعد، همچنان گریپ فروت توجه و پیروانی را جلب می‌کند.

در رژیم غذایی مبتنی بر گریپ فروت، این میوه نقش مهمی در هر وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام دارد. اکثر نسخه‌های رژیم غذایی حاوی نصف گریپ فروت با هر وعده غذایی در روز است. این برنامه‌ها معمولاً به شما امکان می‌دهند آب گریپ فروت را نیز در آن قرار دهید.

بعد از آن، تمرکز اصلی رژیم غذایی مبتنی بر گریپ فروت روی کاهش کالری است. برخی از برنامه‌ها تاکی دارند  که باید خودتان را به حداقل ۸۰۰ کالری در روز محدود کنید. این میزان، کمتر از نیمی از مقدار توصیه شده برای یک رژیم غذایی سالم است.

 کلری برای بدن شما انرژی است. به آن مثل بنزین در اتومبیل فکر کنید. اگر به درستی به بدن خود سوخت ندهید، موتور ماشین شما خراب می‌شود. خوردن غذا‌های غنی از پروتئین و سرشار از چربی و کلسترول از دیگر مشخصه‌های رژیم کلاسیک گریپ فروت است. (به تخم مرغ و گوشت قرمز فکر کنید). این رژیم غذایی قند‌ها و کربوهیدرات‌ها را محدود  می‌کند.

گریپ فروت بسیاری از ویژگی‌های شگفت انگیز را سلامتی را به بدن ارائه می‌دهد، اما معجزه گر  بودن در چربی سوزی کی از آن‌ها نیست. با این وجود، این میوه برای کاهش وزن قابل توجه است. گریپ فروت تقریباً ۸۸ ٪ آب دارد، بنابراین خوردن آن همراه با وعده‌های غذایی به شما احساس سیری سریعتر می‌دهد. این به نوبه خود باعث می‌شود که کمتر غذا بخورید.