گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

پیشروی دلار به حوالی مرز 25 هزارتومانی + جدول

کدخبر: ۴۲۸۸۷۰
اقتصادنیوز: امروز 4 مرداد 1400 عرضه دلار متشکل از مقدار متوسط 44 درصد بالاتر بود، با این وجود قیمت دلار افزایش یافت و به مرز 25 هزار تومان نزدیک شد.
پیشروی دلار به حوالی مرز 25 هزارتومانی + جدول

به گزارش اقتصادنیوز  دلار آمریکا اولین روز بعد از تعطیلات 6 روزه را با ثبت تغییرات مثبت قیمتی آغاز کرد. قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 24 هزار و 830 تومان بود. نرخ دلار در طول معاملات رشد کرد و در آخرین ساعات معاملات به 24 هزار و 980 تومان رسید. دلار امروز به کانال 25 هزار تومان وارد نشد، اما انتظارات افزایشی در بازار تقویت شده بودند.

N2

تحلیل‌گران معتقد بودند در صورتی که نرخ درهم امروز بالای مرز 6 هزار و 800 تومان نوسان کند، می‌تواند به افزایش قیمت دلار کمک کند، قیمت درهم در شروع معاملات امروز روی 6 هزار و 820 تومان قرار داشت و در آخرین ساعات معاملات روی 6 هزار و 840 تومان ایستاد، از این رو درهم احتمالا مانند یک نیروی افزایشی بر قیمت دلار عمل کرد.

افزایش قیمت سکه

قیمت طلا در آخرین ساعات معاملات روز جمعه روی 1802 دلار قرار داشت، نرخ طلا در ساعت 15 و 30 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1807 دلار ایستاده و قدری رشد کرده بود. قیمت سکه امروز روند افزایشی را دنبال کرد، اما احتمالا علت اصلی افزایش قیمت سکه نه رشد طلای جهانی بلکه افزایش قیمت دلار بود. سکه معاملات امروز را با قیمت 10 میلیون و 710 هزار تومان آغاز کرد، در طول معاملات رشد کرد و در آخرین ساعات معاملات امروز روی 10 میلیون و 930 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه از مرز حساس 10 میلیون و 800 هزار تومان عبور کرد، مرز 10 میلیون و 900 هزار تومان را نیز پشت سر گذاشت و انتظارات افزایشی در بازار قدری تقویت شدند.

افزایش عرضه دلار نتوانست قیمت دلار را نزولی کند

تحلیل‌گران معتقد بودند حجم عرضه دلار در بازار متشکل امروز اهمیت زیادی داشت و می‌توانست مسیر حرکت قیمت دلار را تعیین کند، امروز عرضه دلار متشکل از آخرین روز کاری هفته گذشته 61 درصد بالاتر بود و روی 7 میلیون و 792 هزار قرار داشت. متوسط عرضه دلار متشکل در 92 روز کاری اخیر 5 میلیون و 400 هزار به دست می‌آید، عرضه امروز از این رقم 44 درصد بالاتر بود، اما نتوانست مسیر حرکت قیمت دلار را نزولی کند.

J1

در نتیجه یا تقاضا در اولین روز بعد از تعطیلات خیلی بالا بود و یا اینکه اخبار مربوط به مذاکرات روند قیمت دلار را صعودی کرد. (مهم‌ترین خبر مربوط به مذاکرات شرطی بود که ایران برای آمریکا گذاشت، بر این اساس ایران خواست که خروج آمریکا از توافق منوط به موافقت سازمان ملل باشد و در غیر این این صورت آمریکا نتواند از برجام خارج شود)

J2

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا با وجود افزایش قابل توجه عرضه در بازار متشکل افت کرد، درهم امارات با دلار همراه بود و بالای مرز حساس 6 هزار و 800 تومان نوسان داشت، سکه امامی تحت تاثیر افزایش قیمت دلار رشد کرد و بالای 10 میلیون و 900 هزار تومان قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید