رصد بازار خودروهای داخلی؛

رشد قیمت ایران خودرویی‌ها پس از تعطیلات + جدول

کدخبر: ۴۲۸۸۶۶
اقتصادنیوز: امروز 4 مرداد 1400بازار پرطرفدارهای ایران خودرو از تعطیلی 6 روزه تهران با دست پر بازگشتند.
رشد قیمت ایران خودرویی‌ها پس از تعطیلات + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که محصولات این شرکت امروز 4 مرداد 1400 رشد 1 تا 5 میلیون تومان در بازار داشته اند  و سورن تنها خودوریی است که اولین روز پس از تعطیلات را بدون افزایش قیمت آغاز کرد.  

در کنار رشد قیمت خودروهای داخلی پرتیراژ امروز دلار هم رشد قیمت در بازار داشت، از دلار می توان به عنوان عامل اصلی تغییر قیمت در بازار یاد کرد، عاملی که ماه ها است با نوسان بسیار روبرو است و این نوسان بازار خودرو را نیز دستخوش تغییر پی در پی می کند.

 فعالان بازار خودرو پیش از شروع تعطیلات از رشد قیمت با پایان تعطیلات خبر داده و پیش بینی کرده بودند که با پایان تعطیلات بازار رشد  قیمت خواهد داشت، پیش بینی که امروز محقق شد.

علاوه بر نرخ دلار و پایان تعطیلات 6 روزه تهران، به گفته فعالان بازار خودرو توقعات انتظاری نیز در بازار همچنان وجود دارد و این عوامل نیز بر قیمت خودرو اثر بوده است. انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات و تعیین کابینه دولت جدید از جمله عوامل انتظاری هستند که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده اند.  

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX» ، «سمند LX با موتور EF7» و «سمند سورن» اشاره کرد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران‌خودرو قیمت «پژو 206 تیپ 2» امروز 4 مرداد نسبت به «28 تیرماه» آخرین روز قبل تعطیلات رشد 5 میلیونی  داشت  و قیمت آن به 225 میلیون تومان ارزش گذاری شد. از سوی دیگر «206 صندوقدار» نیز امروز رشد دو میلیونی را تجربه کرد و در بازار 254 میلیون تومان  قیمت خورد. «پژو 206 تیپ 5» نیز با رشد یک میلیونی در بازار 271 میلیون تومان قیمت خورد.

براساس ارزیابی بازار خودرو قیمت «سمند LX با موتور EF7 » نیز امروز با رشد یک میلیونی در بازار به 241 میلیون تومان رسید.  از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که  «سمندLX » هم در بازار رشدی 4 میلیونی داشت و قیمت آن در بازار به 214 میلیون تومان رسید. اما «سمند سورن»  در میان پرطرفدارهای ایران خودرو تنها خودرویی است که امروز بدون تغییر با قیمت روز گذشته 246 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

4 مرداد  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید