طلا درکمین نرخ بهره

بازگشت بیت‌کوین به مرز ۴۰ هزار دلار

کدخبر: ۴۲۸۸۱۸
اقتصادنیوز: بیت کوین با بیشترین سود روزانه در 6 هفته قیمت بیش از 39 هزار دلار را تجربه کرد.
بازگشت بیت‌کوین به مرز ۴۰ هزار دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بیت‌کوین برای اولین بار از 16 ژوئن (۲۵ تیر) برای مدت کوتاهی به بالای مرز 39هزار دلار رفت. این رمزارز در حال حاضر ششمین روز متوالی است که با روند افزایشی رو به رو است

امروز بیت کوین 12.5 درصد افزایش یافت و به 39هزار و 850 دلار رسید، همچنین اتریوم به بالاترین قیمت 3 هفته ای خود یعنی رقم 2هزار و 344 دلار رسید. 

هفته گذشته ایلان ماسک رئیس تسلا موضع‌گیری‌های جدیدی درباره رمزارزها داشت، موضع‌گیری‌هایی که با عث نوساناتی در قیمت برخی از آنها شد.او گفت به محض اینکه مشکل مصرف انرژی بیت‌‌کوین حل شود، بهره‌گیری از این رمزارز را از سر خواهد گرفت. این شرکت در ماه مه (خرداد) به سبب مصرف بالاانرژی تولید این رمزارز معامله با آن را متوقف کرد. این اقدام موجب ریزش نسبی قیمت این رمزارز شد.

جک دورسی ، رئیس توییتر نیز هفته گذشته گفت که ارز دیجیتال «بخش بزرگی» از آینده این شرکت خواهد بود.  روز یکشنبه هم ، روزنامه ای در لندن گزارش داد که آمازون به دنبال پذیرش پرداخت بیت‌ کوین تا پایان سال است.

پس از این اظهارات  سرانجام بازار از کف حمایتی که از زمان سقوط مه در آن ثابت مانده بود خارج شد و در سطح بالاتری قرار گرفت.

رایان راباگلیا ، رئیس جهانی تجارت در پلتفرم دارایی‌های دیجیتال OSL در این باره تصریح کرد: طی پنج روز معاملاتی اخیر، شاهد صعودنسبی در بازار بوده ایم که نگاه‌ها به آینده را در این بازار مثبت کرده است. با این حال او تاکید کرد که این رشد نسبی کوتاه‌مدت خواهد بود.

 

coindesk-BTC-chart-2021-07-26

طلا تحمل افزایش نرخ بهره را ندارد

پس از پایان سخت هفته گذشته ، طلا هفته را صعودی آغاز کرد و در معاملات آسیا 0.23 درصد افزایش یافت. نقره نیز معاملات خوبی داشت و 0.23 درصد افزایش قیمت داشت وبا 25.22 دلار در هر اونس معامله شد. البته برخی کارشناسان معتقدند بازار طلا زودتر از انتظارات به تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده در زمینه افزایش نرخ بهره واکنش نشان داده است، حتی اگر این افزایش برای دو سال دیگر باشد.

در این هفته شاهد سقوط بازدهی اوراق قرضه ایالات متحده بودیم، این سقوط از اواسط فوریه (بهمن) تا به حال بی‌سابقه بود. این خبر برای طلا خشنود کننده بود ، با این حال این فلز گرانبها نتوانست قیمت خود را خیلی فراتر از مرز 1800 دلار ببرد. این امر برای گاوهای طلا به اندازه کافی ناامیدکننده بود. در پایان باید تاکید کرد  که یکی از عوامل مهم نوسان‌ساز جدید در بازارها اختلاف فزاینده فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا است، تحلیل‌گران منتظرند تا ببینند  این اختلافات چه اثر بر بازارها خواهد  گذاشت.

gold

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید