شدت مرگ و میر کرونا در ایران؛

افزایش سهم بستری ها از بیماران کرونایی + نمودار

کدخبر: ۴۲۸۶۳۱
روند بیماران تحت درمان کرونایی در کشور همچنان در مسیری افزایشی دارد. آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان نشان می‌دهد سهم بستری ها از این بیماران به قله خود رسیده و همچنان صعودی است.
افزایش سهم بستری ها از بیماران کرونایی + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، در موج پنجم کرونا در کشور آمارهای ابتلا همچنان ادامه یافته و اکنون به رکورد سومین روز پر ابتلا در تقویم کرونایی ایران رسیده است.  رد پاها نشان می دهند پس از گذشت تنها یک ماه از موج چهارم کرونایی در کشور دوباره این ویروس سیر صعودی گرفته و سطوح خطرناکی از متغیرهای نگران کننده را به ثبت رسانده است.

نخستین متغیر کرونایی که منعکس کننده وضعیت قرمز کروناست شاخص ابتلا به کرونا خواهد بود.

سومین رکورد ابتلا به کرونا

شمار مبتلایان به کرونا در کشور در روز 3 مرداد 1400به سومین رکورد خود از ابتدای شیوع این بیماری در کشور تا کنون رسید. مقایسه ابتلا در این روز با روز قبل خود نشان میدهد در سومین روز از دومین ماه تابستانی کشور شاهد رشد 45.7 درصدی در ابتلا بوده ایم.

افزایش ابتلا در کشور در حالی رخ داده است که شمار تستها همچمنان روندی نزولی داشته است. این کاهش تستها در کنار رشد بی سابقه ابتلا اتفاقی عجیب قلمداد میشود.

کرونا

رکورد بیماران بدحال کرونایی در کشور

شمار بیماران بدحال در روز 3 سوم مرداد ماه برابر با 4 هزار و 863 نفر رسیده و نسبت به روز قبل خود در حدود 1.6 درصد افزایش پیدا کرده است.

روند این شاخص نشان میدهد از ابتدای خرداد ماه تا کنون ابتدا آمار بیماران بدحال نزولی شده و سپس با خیز موج پنجم کرونایی در کشور دوباره صعودی شده است.

در نهایت با افزایش مستمر روزانه به رکورد خود در این تاریخ رسیده و بیشترین رقم در آمارهای هر روزه این متغیر را ثبت کرد.

افزایش بستری ها سرانجام شدت مرگ و میر در کشور را نیز افزایشی کرد.

کرونا

رکورد متوسط مرگ و میر در کشور

شمار فوتیهای روزانه در سومین روز مرداد ماه برابر با 268 نفر بوده است.  بررسی میانگین هفت روزه مرگ ومیر در کشور نشان میدهد وضعیت سیاه این بیماری با سرعتی 4.6 درصدی در حال افزایش است.

اکنون متوسط هفت روزه از این شاخص برابر با 234 نفر بوده که بیشترین سطح از فوتی ها در دو ماه اخیر بوده است.

اما مهمترین اتفاق در آمارهای کرونایی در ایران افزایش سهم بستری هاست.

رشد سهم بستری های کرونا در کشور

شمار بستری های روزانه کرونا در کشور در روز سوم مرداد ماه برابر با 2 هزار و 935 نفر به ثبت رسید. به طوری کلی سطح بستری های روزانه آمارهای کرونایی در یک هفته اخیر تقریبا بالاتر از 2 هزار و 500 نفر بوده که درمقایسه روزهای دیگر وضعیت خطرناکی دارد.

اما طبق آمارها به طور کلی بیماران تحت درمان 345 هزار و 332 در این روز بوده است. این میزان یا در بیمارستانها بستری شده و یا در منازل تحت درمان هستند. تقسیم مجموع بستری ها و بیماران بدحال بر این متغیر نشان میدهد سهم بستری در ایران رو به افزایش است.

شاخص سهم بستری در بیماران تحت درمان کرونایی کشور در روز سوم مرداد 2.26 درصد بوده است. به طور کلی روند این متغیر از ابتدای خرداد ماه تاکنون رو به رشد بوده و اکنون به قله خود در این متغیر رسیده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید