رصد بازار دلار و سکه بعد از تعطیلات شش روزه

2 علت صعودی شدن قیمت دلار /سکه امامی گران شد

کدخبر: ۴۲۸۸۰۶
قیمت دلار افزایش یافت و جایگاه خود را بالای مرز حساس 24 هزار و 800 تومان تثبیت کرد، آیا شرط جدید ایران برای آمریکا قیمت دلار را بالا برد یا اینکه پایین بودن عرضه دلار مجوز رشد قیمت را صادر کرد؟
2 علت صعودی شدن قیمت دلار /سکه امامی گران شد

به گزارش اقتصادنیوز، دلار آمریکا بعد از تعطیلی شش روزه بانک‌ها و بازار متشکل ارزی، کار خود را با قیمت 24 هزار و 830 تومان و بالای مرز حساس 24 هزار و 800 تومانی آغاز کرد.

قیمت دلار در ادامه معاملات قدری افت کرد و رقم‌هایی زیر مرز حساس 24 هزار و 800 تومان را به ثبت رساند، اما دوباره افزایش یافت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 24 هزار و 890 تومان قرار گرفت.

نرخ دلار در هفته گذشته عمدتا زیر مرز حساس 24 هزار و 800 تومانی نوسان داشت. به اعتقاد تحلیل‌گران عرضه دلار در بازار متشکل ارزی مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر روند قیمتی دلار در روز جاری بود و می‌توانست قیمت دلار را زیر مرز حساس 24 هزار و 800 تومانی قرار دهد.

از این رو فعالان بازار روند بازار متشکل ارزی را با دقت دنبال می‌کردند. ممکن است پایین بودن سطح عرضه در بازار متشکل مجوز افزایش قیمت دلار در ساعات ابتدایی معاملات امروز را صادر کرده باشد، صحت و سقم این تئوری با انتشار گزارش انتهای روز بازار متشکل و مشخص شدن حجم عرضه در روز جاری مشخص می‌شود.

شرط جدید ایران برای آمریکا

مهم‌ترین خبری که در مورد مذاکرات احیای برجام توجه فعالان بازار را جلب کرده بود به شرط جدید ایران مربوط می‌شود، بر این اساس ایران برای تضمین خارج نشدن آمریکا از توافق هسته‌ای خواست که خروج آمریکا از این توافق منوط به موافقت سازمان ملل شود، گویی این شرط با قانون اساسی آمریکا  در تضاد است و پافشاری ایران بر تحقق این شرط می‌تواند مانعی برای احیای برجام باشد. ممکن است رشد قیمت دلار تحت تاثیر این خبر اتفاق افتاده باشد.

افزایش قیمت سکه امامی

طلای جهانی معاملات امروز را با نوساناتی با بسامد بالا آغاز کرد و در ساعت 11 و 42 دقیقه صبح به وقت ایران روی 1807 دلار قرار داشت.

در بازار داخلی قیمت سکه امامی در این مقطع روی 10 میلیون و 730 قرار تومان قرار داشت. با احتساب قیمت 24 هزار و 800 تومان برای دلار اندازه حباب سکه 1.7 درصد به دست آمد.

اندازه حباب سکه در هفته گذشته عمدتا نزدیک به یک درصد و زیر آن قرار داشت، از این رو بزرگ شدن اندازه حباب سکه می‌تواند به منزله تقویت انتظارات افزایشی در این بازار تعبیر شود. قیمت سکه در ادامه معاملات روند افزایشی را دنبال کرد و به مرز 10 میلیون و 800 هزار تومان نزدیک شد. نرخ سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی مرز 10 میلیون و 800 هزار تومان قرار گرفت.

سکه امامی

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز بالای مرز حساس 24 هزار و 800 تومان قرار داشت، در ادامه رقم‌هایی زیر این مرز را به ثبت رساند و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 24 هزار 890 تومان قرار گرفت.

عرضه دلار متشکل امروز برای فعالان بازار مهم بود. شرط جدید ایران برای آمریکا می‌تواند روند مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهد و بر قیمت دلار تاثیر گذارد. قیمت سکه افزایش یافت و روی مرز 10 میلیون و 800 هزار تومان نزدیک قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید