عرضه یورو در ماه اخیر 77 درصد از عرضه اردیبهشت پایین‌تر بود

تغییر کانال متوسط ماهانه قیمت دلار و یورو

کدخبر: ۴۲۸۳۰۸
متوسط ماهانه قیمت دلار و یورو متشکل، آزاد و سنا در دو ماه اخیر روند صعودی داشت و در هر مقطع تغییر کانال دارد، کوچک شدن شکاف بین قیمت یورو سنا و بازار آزاد نیز در بررسی روند ماهانه قابل توجه بود.
تغییر کانال متوسط ماهانه قیمت دلار و یورو

به گزارش اقتصادنیوز، متوسط ماهانه قیمت دلار در بازار متشکل، سامانه سنا و بازار آزاد از اردیبهشت ماه روند افزایشی را دنبال کرد. متوسط قیمت دلار متشکل، آزاد و سنا در اریبهشت ماه در کانال 22 هزار تومان قرار داشت، ماه بعد قیمت‌ها وارد کانال 23 هزار تومان شدند و در نهایت در چهارمین ماه سال قیمت‌ها در کانال 24 هزار تومان قرار گرفتند. در حرکت از ماه اردیبهشت به خرداد قیمت دلار بازار آزاد 4.5 درصد رشد کرد و در حرکت از خرداد به تیر متوسط قیمت دلار بازار آزاد 4.1 درصد بالا رفت. نرخ رشد دلار متشکل در حرکت از اردیبهشت به خرداد 4.5 درصد و در حرکت از خرداد به تیر 5 درصد بود. باید دید روند افزایشی نرخ دلار در ماه جاری ادامه می‌یابد، یا اینکه قیمت‌ها به عقب بازمی‌گردند.  

1

افزایش قیمت یورو

تغییرات متوسط ماهانه قیمت یورو نیز در دو ماه اخیر صعودی و در هر مقطع با تغییر کانال همراه بود. در ماه اخیر متوسط ماهانه قیمت یورو سنا روی 29 هزار و 141 تومان و متوسط ماهانه قیمت یورو آزاد روی 29 هزار و 399 تومان قرار گرفت. در نتیجه شکاف بین قیمت یورو سنا و بازار آزاد زیر یک درصد (0.8 درصد) به دست می‌آید. اندازه این شکاف در خرداد ماه بیش از 2.2 درصد و در اردیبهشت ماه بیش از 3.1 درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف بین قیمت یورو سنا و بازار آزاد کاهش نسبتا شدیدی داشته و به زیر یک درصد رسیده است.

2

کاهش عرضه دلار و یورو

عرضه یورو در دو ماه اخیر به صورت پیوسته روند کاهشی را دنبال کرد و از حوالی 37 میلیون در ماه اردیبهشت به حوالی 8 میلیون در ماه تیر رسید. عرضه یورو در ماه اخیر حدود 77 درصد از ماه اردیبهشت کمتر بود و در سطوح بسیار پایینی قرار گرفته است.

روند عرضه دلار متشکل نیز در ماه اخیر کاهشی بود. عرضه دلار متشکل نسبت به ماه گذشته 35 درصد افت کرد و در حوالی 111 میلیون قرار گرفت.

3

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید