از احتیاط تا جسارت در بازار دلار

تقابل دو جناح در بازار ارز /پیش بینی قیمت دلار امروز

کدخبر: ۴۲۸۶۸۵
افت قیمت دلار در معاملات پشت خطی نشان می داد که نوسان گیران نگران عرضه بازارساز در ابتدای روز دوشنبه هستند.
تقابل دو جناح در بازار ارز /پیش بینی قیمت دلار امروز

به گزارش اقتصادنیوز، امروز برای معامله گران ارزی اهمیت زیادی دارد. بازار پس از چندین روز تعطیلی به شکل رسمی کار خود را آغاز می کند و صحنه تقابل خریداران و فروشندگان بزرگ خواهد شد.

برخی از فعالان باور دارند که نوسان گیران بازار ارز در ابتدای روز با احتیاط رفتار خواهند کرد و با قدرت در موقعیت خرید دلار قرار نخواهند گرفت. از نگاه این دسته از فعالان، نوسان گیران سعی می کنند در مرحله اول رفتار صرافی های بانکی و بازارساز را محک بزنند و در صورتی که از عرضه قابل توجه خبری نبود، از لاک احتیاط خارج شده و با هیجان در موقعیت خرید قرار بگیرند.

در واقع، اگر نوسان گیران احساس کنند، سطح عرضه بالا نیست، ظهر امروز، جسارت برای خرید بالا خواهد رفت و حتی ممکن است قیمت دلار به سوی بالای مرز ۲۵ هزار تومانی برود. دیروز نوسان گیران تمایل خود برای رشد قیمت ها را نشان دادند،‌ولی از بعدازظهر سطح فروش ها در بازار بالا رفت. به گفته فعالان،‌ افت دلار در معاملات پشت خطی نشان می داد که نوسان گیران نگران عرضه بازارساز در ابتدای روز دوشنبه هستند.

دلار پشت خطی

عامل دیگری که برای بازیگران ارزی اهمیت دارد،‌ محدوده نوسانی قیمت حواله درهم است. ماندن درهم بالای کانال ۶ هزار و ۸۰۰ تومان، جو افزایشی را در بازار داخلی برجسته خواهد کرد. افزایش تقاضا در بازار حواله ای به نوسان گیران علامت خواهد داد که تقاضای واقعی در بازار وجود دارد که می تواند به صعود قیمت دلار کمک کند. در واقع امروز جدا از بخش نقدی، معاملات حواله ای نیز به دقت رصد خواهند شد. برای بسیاری از معامله گران نیز اهمیت دارد که صرافی های بانکی حدود ساعت ۱۰ صبح،‌ نرخ فروش دلار را در چه سطحی قرار خواهد داد. آیا صرافی ها افزایش روزهای نیمه تعطیل را خواهند پذیرفت یا قیمت فروش دلار را در محدوده۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین خواهند کرد که دوشنبه هفته گذشته بازار در آن قرار داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید