انعطاف‌پذیری تورمی فدرال رزرو به سود طلا خواهد بود

شوک جدید ایلان ماسک به بیت کوین، رشداتریوم

کدخبر: ۴۲۸۵۵۶
ایلان ماسک این ادعا که وی با قیمت بیت کوین بازی می‌کند و سود به دست می‌آورد را تکذیب کرد و پذیرش مجدد بیت کوین توسط تسلا را محتمل خواند، قیمت بیت کوین تحت تاثیر این اظهارات رشد کرد.
شوک جدید ایلان ماسک به بیت کوین، رشداتریوم

به گزارش اقتصادنیوز، تحلیل‌گران معتقدند اقتصاد جهانی در شرایط آزمون نشده‌ای قرار گرفته که به واسطه محرک‌های پولی و مالی برای مبارزه با تاثیرات منفی بیماری کرونا ایجاد شده است.

جهش فوق العاده بیت کوین/ موج تازه خرید نهنگ ها قیمت را بالا برد

به دنبال هر بحران بزرگ دولت‌ها و بانک‌های مرکزی به نوعی استراتژی خود برای جلو بردن اقتصاد را به روز می‌کنند. در واکنش به پاندمی دولت‌های سراسر جهان از جمله آمریکا بسیار حمایت‌گر ظاهر شدند و سعی کردند با بسته‌های محرک جلوی رکود اقتصادی را بگیرند.

حجم زیادی وام با بهره صفر در این دوره داده شده است، حجم این وام‌ها چه در سطح فردی و چه در سطح شرکتی بسیار زیاد است، در این شرایط اگر تورم از کنترل خارج شود، نگرانی بزرگی ایجاد خواهد کرد.

مسئله اصلی در اینجا کنترل تورم است. در صورتی که بانک مرکزی آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره کند، ممکن است هرآنچه برای جلوگیری از بروز رکود عمیق در دوره پاندمی انجام داده است، خنثی شود و اقتصاد به سمت عقب بازگردد. به ویژه افزایش نرخ بهره وقتی تورم در سطوح پایینی قرار دارد می‌تواند تاثیر شدیدی بر شرایط قرض‌گیرنده بگذارد.

کاهش هفتگی قیمت طلای جهانی

از طرف دیگر مقامات بانک مرکزی آمریکا عمدتا بر موقتی بودن تورم تاکید می‌کنند و معتقدند در صورت همراهی بخش عرضه مشکل تورم گذرا خواهد بود.

در نقطه مقابل برخی تحلیل‌گران معتقدند بسته‌های محرک تاثیر خود بر تورم را از طریق فشار تقاضا خواهد گذاشت و نمی‌توان انتظار داشت با این حجم زیاد بسته‌های محرک تقاضا در سطح نرمال باقی بماند.

این مسئله با توجه به این که فدرال رزرو گفته که سیاست انعطاف‌پذیری در مقابل تورم را اتخاذ کرده است مسئله‌ساز می‌شود، زیر وقتی تورم از کنترل خارج شود، کنترل دوباره آن کار دشواری خواهد بود، در این شرایط برنده فضای تورمی ایجاد شده دارایی‌های مانند طلا خواهند بود.

افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم

قیمت بیت کوین در ساعت 13 و 22 دقیقه به وقت ایران در حوالی 34 هزار و 549 دلار قرار داشت، تغییرات قیمتی 24 ساعته و 7 روزه آن مثبت بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال 450 میلیارد دلار ثبت شده بود.

دومین ارز دیجیتال محبوب دنیا یعنی اتریوم نیز تغییرات قیمتی 24 ساعته و 7 روزه مثبت به ثبت رسانده بود، قیمت آن در حوالی 2 هزار و 169 دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن 254 دلار ثبت شده بود.

اظهارات جدید ایلان ماسک در مورد بیت کوین

مدیر شرکت تسلا، ایلان ماسک گفت که مالک بیت کوین، اتریوم و دوج کوین است: " تسلا دارای بیت کوین است، SpaceX بیت کوین دارد، من صاحب اتریوم و دوج کوین هستم "

ایلان ماسک اضافه کرد از بین این سه ارز دیجیتال بیت کوین سهم بیشتری از سرمایه وی را به خود اختصاص داده است  و تسلا،  SpaceX و این سه ارز دیجیتال تنها سرمایه‌گذاری‌های وی هستند. 

وی گفت که امیدوار است بیت کوین موفق شود و با کاهش قیمت بیت کوین او سرمایه خود را از دست می‌دهد، ایلان ماسک این ادعا که وی قیمت‌ها را بالا می‌کشد و سپس بیت کوین‌های خود را می‌فروشد تکذیب کرد. 

ایلان ماسک پذیرش مجدد بیت کوین توسط تسلا را بسیار محتمل دانست، زیرا بیت کوین در حال شیف پیدا کردن به سمت انرژی‌های پاک است. قیمت بیت کوین وقتی این اظهارات توسط مدیر تسلا مطرح می‌شد، مسیر صعودی را می‌‍‌پیمود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید