اقبال به فلز گرانبها به پایین ترین حد رسیده است

حمله خرس ها به بازار طلا /پیش بینی کف قیمت طلا

کدخبر: ۴۲۸۴۲۰
خرس های وال استریت بازگشته اند و به دنبال پایین آوردن قیمت طلا هستند.
حمله خرس ها به بازار طلا /پیش بینی کف قیمت طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، واگرایی زیاد در نرخ بهره جهانی که از دلار آمریکا حمایت می کند ، احساسات نزولی را در تحلیلگران وال استریت ایجاد می کند حتی در حالی که سرمایه گذاران خرده فروشی روی فلز گرانبها صعودی هستند.

هفته گذشته بانک مرکزی اروپا بار دیگر بر تعهد خود برای حفظ سیاست پولی فوق العاده نرم خود برای آینده قابل پیش بینی در تلاش برای بازگرداندن تورم به 2٪ تأکید کرد. تعهد بانک مرکزی اروپا "برای پاسخ دادن به زور و مداوم" برای افزایش تورم بالاتر در تضاد کامل با فدرال رزرو است که در حال حاضر در مورد کاهش برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه خود صحبت می کند.

دیوید مادن ، تحلیلگر بازار Equiti Capital ، گفت که به نظر می رسد دلار آمریکا در شرایط فعلی و شکاف فزاینده سیاست های پولی بین فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا ، نسبتاً کم ارزش است. طلا می تواند در کوتاه مدت در برابر قدرت بیشتر دلار آمریکا به مبارزه ادامه دهد.

مادن اضافه کرد که بهبود اقتصاد آمریکا ، بازگشت بازارهای سهام به رکوردهای بالا ، همچنین افزایش طلا را به دنبال خواهد داشت.

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، 9 نفر یا 60٪ خواستار کاهش قیمت طلا در هفته آینده بودند. به طور همزمان ، فقط دو تحلیلگر یا 13٪ انتظار دارند که در هفته قیمت های بالاتری را شاهد باشند و چهار تحلیلگر یا 27٪ انتظار دارند که در کوتاه مدت معاملات خنثی باشند.

در همین حال ، 571 رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروش به دست آمد. از این تعداد ، 315 پاسخ دهنده یا 55٪ به افزایش طلا را پیش بینی می کنند. 146 نفر دیگر ، یا 26٪ ، کمتر پیش بینی کردند ، در حالی که 110 رای دهنده ، یا 19٪ ، از نظر قیمت بی طرف بودند.

N1

گرچه در میان خرده فروش از طلا همچنان صعودی است ، اما علاقه به فلز گرانبها به وضوح کاهش پیدا کرده است. مشارکت در نظرسنجی آنلاین در پایین ترین نقطه از اواخر نوامبر(آذر) 2019 است.

احساسات متفاوت طلا در حالی است که قیمت ها برای بستن هفته در مناطق منفی آماده می شوند. معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) آخرین بار در هر اونس 1804 دلار و 70 سنت معامله شد که نسبت به جمعه گذشته 0.5 درصد افت داشته است.

عملکرد ضعیف طلا اخیراً دلیل کافی برای نزول فلزات گرانبها از سوی برخی از تحلیلگران عنوان می شود. قیمت طلا نتوانسته است زنجیره های  رسیدن به بالای 1800 دلار در هر اونس بشکند حتی در حالی که بازده اسکناس های 10 ساله به پایین ترین حد از فوریه (بهمن) رسیده است.

اکنون که بازده اوراق به پایین ترین سطح چند ماهه در روز سه شنبه رسیده است ، برخی از تحلیلگران گفتند که طلا می تواند در پایان به زیر 1800 دلار در هر اونس برسد.

مارک چندلر ، مدیر عامل در Bannockburn Global Forex گفت: "من تصور می کنم که در این هفته شاهد کاهش قیمت طلا باشیم، که بیشتر تحت تأثیر  انتظار مثبت از عملکرد ایالات متحده است."

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management Inc ، گفت که  پایین ترین سطح ماه ژوئن با قیمت 1760 دلار را به عنوان سطح پشتیبانی اصلی  قیمت طلا در نظر دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید