اثر تعطیلی بانک ها بر بازار ارز؛

پیش بینی رفتار قیمت دلار در ابتدای مرداد

کدخبر: ۴۲۸۴۳۴
به نظر می رسد، با توجه به تعطیلی بازار و بانک ها در روز جاری نوسان خاصی در بازار ارز رخ ندهد و قیمت دلار در دامنه 24 هزار و 600 تا 24 هزار و 800 تومان تغییرات خود را به ثبت رساند. در صورتی که دلار از این دامنه خارج شود، احتمال افزایش نوسان وجود خواهد داشت.
پیش بینی رفتار قیمت دلار در ابتدای مرداد

به گزارش اقتصادنیوز، روز شنبه معامله زیادی در بازار انجام نشد ولی با همان محدود خرید و فروش ها، قیمت دلار توانست تا محدوده 24 هزار و 700 تومانی خود را بالا بکشد. به گفته فعالان،‌ نا امید شدن معامله گران از به سرانجام رسیدن مذاکرات در دولت دوازدهم عامل اصلی بود که در تعطیلی روزهای اخیر به افزایش قیمت دلار منجر شد.

با این حال، به دلیل تعطیلی بانک ها، حجم معاملات به اندازه ای نیست که بتوان با احتمال بالا از ادامه افزایش قیمت اسکناس آمریکایی سخن گفت. تنها  از رفتار بازار در روزهای اخیر می توان حدس زد که معامله گران کمی با احتیاط در موقعیت خرید قرار گرفته اند و در انتظار آغاز بازارها در روز دوشنبه هستند.

به نظر می رسد، با توجه به تعطیلی بازار و بانک ها در روز جاری نیز نوسان خاصی رخ ندهد و قیمت دلار در دامنه 24 هزار و 600 تا 24 هزار و 800 تومان تغییرات خود را به ثبت رساند. در صورتی که دلار از این دامنه خارج شود، احتمال افزایش نوسان وجود خواهد داشت.

دلار پشت خطی

معامله گران از دو اتفاق تعیین کننده در بازار حرف می زنند.از دید آنها نوع رفتار بازارساز در روز دوشنبه و میزان ورود تقاضای حواله ای به بازار می تواند آینده قیمت دلار در هفته های ابتدایی مردادماه را مشخص تر کند. برخی از معامله گران انتظار دارند که بازارساز با باز شدن بازار، از طریق صرافی های بانکی، حجم عرضه ارز را به شکل معنادار بالا ببرد و در مرحله اول زمینه ساز افت قیمت دلار به زیر سطح 24 هزار و 500 تومانی شود. این در حالی است که عده دیگری در انتظار افزایش تقاضای دلار پس از تعطیلات هستند،‌ تقاضایی که در امتداد تغییر انتظارات روزهای اخیر خود را نشان خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید