شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا
کووید -19 برای ثروتمندان خوش یمن بود

میلیاردرهای آمریکایی با کمک کرونا پولدارتر شدند

کدخبر: 427525
اقتصادنیوز : در زمان شیوع بیماری کرونا میلیاردرهای آمریکا چه میزان درآمد کسب کردند؟

به گزارش اقتصادنیوز، جو بایدن در سخنرانی چهارشنبه شب خود در کنگره اظهار داشت: «بیست میلیون آمریکایی کار خود را در بیماری همه گیر کروتا از دست دادند. در همان زمان ، تقریبا 650 میلیاردر در آمریکا شاهد افزایش دارایی ارزش خالص خود به بیش از یک تریلیون دلار بودند و اکنون ارزش آنها بیش از 4 تریلیون دلار است. »

طبق داده های Forbes این درست است - اما در واقع اعداد کمی بیشترند. از زمان بسته شدن بازار سهام در 28 آوریل ، کل ثروت میلیاردرهای آمریکایی 4.6 تریلیون دلار است. درست زمانی که کرونا آغاز به شیوع گسترده در جهان کرد، با باز شدن بازارها در 1 ژانویه سال 2020 ، افزایش 35 درصد از ارزش 3.4 تریلیون دلار را نشان می دهد.

به عبارت دیگر ، میلیاردرهای آمریکایی در طی همه گیری ویروس کرونا حدود 1.2 تریلیون دلار ثروتمندتر شده اند.

بازارها علی رغم بیش از یک سال توقف و افزایش بیکاری ، منجر به افزایش ارزش 401 (k) ، IRA و سایر حساب های سرمایه گذاری برای آمریکایی ها در همه جا شده است.

S&P 500 از اول ژانویه 2020 حتی با کاهش کرونا در مارس 2020، 29 درصد رشد کرده است. شاخص میانگین صنعتی داو جونز نیز به همین ترتیب 19 درصد افزایش یافته است.

اما بسیاری از میلیاردرها - که اغلب ثروت خود را در شرکتهای شخصی، یا اوراق بهادار سرمایه گذاری کرده اند و در مواردی مانند سهام خصوصی و صندوق های تامینی که برای آمریکایی های عادی ​​در دسترس نیستند - وضعیت بسیار بهتری دارند.

سه چهارم از 722 میلیاردر آمریکا به همان اندازه ثروتمندتر یا ثروتمندتر از قبل از همه گیری هستند - بعضی از آنها میلیارد ، ده ها میلیارد یا حتی بیش از یکصد میلیارد دلار کسب درآمد داشتند.