گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام؛

بورس تهران تیرماه را صعودی به پایان برد

کدخبر: ۴۲۷۳۳۱
اقتصادنیوز: امروز 28 تیر 1400 شاخص کل فرابورس وارد کانال 19 هزار واحدی شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس 8 هزار و 420 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 311 هزار واحد رسید.

بورس

صعود شاخص‌ها

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی 5 هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه 8 هزار و 420 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 311 هزار و 277 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز 2 هزار و 741 واحد نسبت به روز یکشنبه بالا آمد و در رقم 403 هزار و 68 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با رشد 203 واحدی وارد کانال 19 هزار واحدی شد و به رقم 19 هزار و 49 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 255 نماد رشد قیمت داشتند که 171 نماد بورسی و 84 نماد فرابورسی بودند. همچنین 151 نماد کاهش قیمت داشتند که 116 نماد بورسی و 35 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 60 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 35 درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی

در روز دوشنبه پس از یک روز وقفه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 75 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وصندوق (شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 21 میلیارد تومان بود. پس از وصندوق، شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) و قشرین (قند شیرین خراسان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «تاپیکو»، «رمپنا» و «فارس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «وپارس»، «فایرا» و «وسگلستا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ولکار صدرنشین است و شستا و ومدیر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، دی و فگستر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف‌های خرید 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه 27 درصد رشد کرد و در رقم 356 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 9 درصد کاهش یافت و 441 میلیارد تومان شد.

شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (با نماد معاملاتی تیپیکو) با صف‌ خرید 62 میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از تیپیکو، نمادهای کاما (باما) و غکورش (صنعت غذایی کورش) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به سنیر (سیمان سفید نیریز) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 46 میلیارد تومانی داشت. پس از سنیر، غدام (خوراک دام پارس) و زماهان (مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان) بیشترین صف فروش را داشتند.

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 21 هزار و 563 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 36 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات اوراق مشارکت نیز 14 هزار و 869 میلیارد تومان بود که 69 درصد ارزش معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

همچنین ارزش معاملات خرد با افت 21 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 319 میلیارد تومان رسید.

بانک دی رکورد دار معاملات بورس

در معاملات امروز نماد دی (بانک دی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 220 میلیارد تومان بود.

پس از دی، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و برکت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد وصندوق و کگل در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی با تعداد یک میلیارد و 747 میلیون و 540 هزار و 701 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وسخوز تعلق داشت. دو نماد فاراکح و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید