باند دوم صادرات نفت ایران آماده شد

خبر بلومبرگ از ابتکار ایران در فروش نفت

کدخبر: ۴۲۶۸۵۸
ایران در نظر دارد هفته جاری محموله‌ای نفتی را از بندری در دریای عمان بارگیری کند که به عنوان اولین صادرات نفت خام از پایانه‌ای خارج از خلیج فارس و آن سوی تنگه هرمز به حساب می‌آید.
خبر بلومبرگ از ابتکار ایران در فروش نفت

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، ایران در نظر دارد هفته جاری محموله‌ای نفتی را از بندری در دریای عمان بارگیرکند، که به عنوان اولین صادرات نفت خام از پایانه‌ای خارج از خلیج فارس و آن سوی تنگه هرمز به حساب می‌آید. وحید ملکی، مدیر ترمینال نفتی جاسک، به خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی گفت: «اولین کشتی به منطقه جاسک رسیده است و ما انتظار داریم که عملیات بارگیری نفت خام سنگین از ظهر دوشنبه آغاز شود». او در مورد اندازه بار یا مقصد آن توضیحی نداد.

این بندر از طریق خط لوله 1000 کیلومتری گوره – جاسک که در امتداد سواحل خلیج فارس کشیده شده، نفت را دریافت می‌کند و انتظار می‌رود در فاز نخست خود بتواند روزانه 350 هزار بشکه نفت صادر کند.

در حال حاضر بیش‌تر صادرات نفت ایران از طریق تنگه هرمز حمل می‌شود، مسیری که با حضور ایالات متحده در خلیج فارس همیشه بر بستر بحران قرار دارد. بالاخص از زمانی که دونالد ترامپ توافق هسته‌ای را ترک و تحریم‌های اقتصادی و نفتی ایران را شدت بخشید.

وزیر نفت ایران طی ماه جاری گفته کشورش «اقدامات زیادی» انجام داده است تا اطمینان حاصل کند در صورت لغو تحریم‌های ایالات متحده، می‌تواند تولید نفت خام را «در مدت زمان بسیار کوتاهی» افزایش دهد.

قدرت‌های جهانی ماه‌هاست در تلاش‌اند تا توافقی را بین ایران و ایالات متحده حاصل کنند که بار دیگر منجر به  عضویت واشنگتن در توافق هسته‌ای سال 2015 شود. هفته گذشته دو مقام مسئول به بلومبرگ گفته‌اند که هفتمین دور مذاکرات در وین اواسط ماه اگوست تشکیل می شود.

در اکوایران ببینید : منتظر درآمد نفتی نباشیم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید