آخرین تحولات امروز بورس تهران

پایان خوش هفته برای بورسی‌ها

کدخبر: ۴۲۶۱۵۸
اقتصادنیوز: امروز 23 تیر 1400 شاخص کل و شاخص هم وزن سبزپوش ماندند.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس هزار و 653 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 305 هزار واحد رسید.

 بورس

پایان صعودی هفته

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در 40 دقیقه ابتدایی با افت 3 هزار واحدی تا سطح یک میلیون و 300 هزار واحد پایین رفت. اما در ادامه روند صعودی پیدا کرد و در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه هزار و 653 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 305 هزار و 543 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز هزار و 351 واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم 401 هزار و 693 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 41 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 990 واحد رسید.

 بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 232 نماد رشد قیمت داشتند که 157 نماد بورسی و 75 نماد فرابورسی بودند. همچنین 227 نماد کاهش قیمت داشتند که 170 نماد بورسی و 57 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 49 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 48 درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی

در روز چهارشنبه برای چهارمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 24 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام پارس (پتروشیمی پارس) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 39 میلیارد تومان بود. پس از پارس، نوری (پتروشیمی نوری) و آپ (آسان پرداخت پرشین) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «میدکو»، «پارس» و «رمپنا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «فولاد»، «فارس» و «وغدیر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ومدیر صدرنشین است و ولکار و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، دی و فگستر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 59 درصد رشد کرد و در رقم 408 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 32 درصد کاهش یافت و 466 میلیارد تومان شد.

شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف‌ خرید 68 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، نمادهای دی (بانک دی) و تیپیکو (پارس دارو) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 53 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، سنیر (سیمان سفید نیریز) و کتوکا (تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا) بیشترین صف فروش را داشتند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 966 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 9 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 610 میلیارد تومان رسید.

دی صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز نماد دی (بانک دی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 377 میلیارد تومان بود.

پس از دی، شستا بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد برکت و وپاسار در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد 3 میلیارد و 271 میلیون و 426 هزار و 55 سهم در صدر قرار گرفته است. خپارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خودرو و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

 بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید