جایگاه طلا تثبیت نشده است و سکه رمقی برای صعود نداشت

قیمت دلار در اتاق انتظار

کدخبر: ۴۲۵۶۷۱
برداشته شدن تحریم‌های آمریکا در مرداد ماه محتمل است اما دور جدید مذاکرات احتمالا تا 10 روز آینده شروع نخواهد شد، قیمت دلار آمریکا تحت اخباری از این دست در دامنه‌ای محدود نوسان می‌کند.
قیمت دلار در اتاق انتظار

به گزارش اقتصاد نیوز- بازدهی قیمت دلار در روز گذشته صفر بود. قیمت دلار عصر روز گذشته روی 24 هزار و 880 تومان قرار داشت. قیمت ابتدایی دلار در معاملات امروز 24 هزار و 890 تومان بود. دامنه نوسان قیمتی دلار محدود بود و قیمت این ارز در پایان معاملات نیمه اول روز روی 24 هزار و 920 تومان قرار گرفت.

محدود شدن دامنه نوسان دلار

فضای کلی اخبار مربوط به مذاکرات تغییر زیادی نکرده است. گزارش وزارت خارجه به مجلس می‌گوید که بهره‌برداری از تمامی ظرفیت‌های برجام در یک قدمی ایران است. زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هنوز تعیین نشده است، اما نماینده روسیه در مذاکرات معتقد است شروع برگزاری دور جدید مذاکرات حداقل ده روز زمان می‌برد و در عین حال احتمالاتی داده می‌شود مبنی بر اینکه که تحریم‌های آمریکا در مرداد ماه برداشته شود. به طور کلی فضای خبری حاکم و انتظارات بازار از آینده به گونه‌ای شکل گرفته که دامنه نوسان نرخ دلار را محدود کرده است و فعالان بازار معتقدند کف و سقف قیمت دلار در این روزها 24 هزار و 800 تومان و 25 هزار تومان است.

طلای جهانی به کمک سکه نیامد

با توجه به اینکه دامنه نوسان قیمت دلار در این روزها محدود شده است، قیمتی طلای جهانی می‌توانست بازار سکه را تحت تاثیر قرار دهد. روند قیمتی طلای جهانی حاکی از آن بود که فلز گرانبها هنوز بالای مرز 1800 دلار تثبیت نشده است. قیمت طلا در اولین روز کاری هفته جهانی کار خود را با 1803 دلار آغاز کرد، رقم‌هایی زیر 1800 دلار را به ثبت رساند، اما در ادامه رشد کرد و دوباره بالای 1800 دلار قرار گرفت.

253251_426

به هر حال طلای جهانی نتوانست یک محرک صعودی برای سکه باشد، زیرا در شروع معاملات امروز رشد معناداری نداشت. سکه معاملات امروز را با قیمت 10 میلیون و 680 هزار تومان و 20 هزار تومان پایین‌تر از نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد، قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز نیز روی 10 میلیون و 680 هزار تومان قرار داشت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت اخبار مربوط به مذاکرات فضای بازار را در حالت انتظار قرار داده و دامنه نوسان نرخ دلار محدود شده است. جایگاه طلای جهانی بالای مرز 1800 دلار تثبیت نشده است. نوسان کم‌دامنه قیمت دلار و وضعیت نامطمئن طلای جهانی باعث شد سکه محرک‌های لازم برای صعود را نداشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید