حبس قیمت دلار در دامنه تکراری

تله بازارساز برای نوسان گیران دلار

کدخبر: ۴۲۵۵۵۷
اقتصاد نیوز:تحلیل گران اعتقاد دارند که در صورت شکست محدوده 25 هزار و 200 تومانی قیمت دلار بهتر است که معامله گران بازار ارز موقعیت خرید جدیدی را برای خود تعریف کنند. از نگاه آن ها شکست محدوده یاد شده به معنای خروج کنترل موقت بازار از دست بازارساز است.
تله بازارساز برای نوسان گیران دلار

به گزارش اقتصادنیوز، نزدیک به دو هفته است که در بازار ارز، خریداران و فروشندگان بزرگ تمایلی برای معامله ندارند و دلار در زندانی 400 تومانی گرفتار شده است. معامله گران در نزدیکی محدوده 24 هزار و 800 تومانی در موقعیت خرید قرار می گیرند و در حوالی 25 هزار و 200 تومان اقدام به فروش می کنند. به گفته فعالان، گرفتاری دلار در یک دامنه مشخص، ناشی از خواست و عرضه بازارساز است. از نظر این گروه از فعالان، بازارساز قصد دارد، پیش از احیای توافق هسته ای، ارزهای خود را از یک سو با قیمت های بالا بفروشد و از سوی دیگر، اجازه نوسان معنادار به قیمت دلار را نیز ندهد.

 به باور این گروه، بازارساز تمایل دارد که دسته ای از معامله گران را در حوالی 25 هزار تومانی، تشویق به خرید دلار کند. اما با عرضه متناسب مانع از افزایش دامنه نوسانی و سودگیری آن ها شود. هدف بازارساز از تاکتیک فروش در قیمت های بالا، خسته کردن نوسان گیران و در نهایت متضرران آن ها با عرضه یکباره است. در واقع برخی تحلیل گران اعتقاد دارند که قیمت دلار پس از ثبات هفته های اخیر، با یک افت قابل توجه مواجه خواهد شد و به همین دلیل به معامله گران توصیه می کنند در موقعیت خرید قرار نگیرند و حداقل بخشی از ارزهای خریداری شده خود را به فروش برسانند.

البته شماری از همین تحلیل گران اعتقاد دارند که در صورت شکست محدوده 25 هزار و 200 تومانی قیمت دلار بهتر است که معامله گران بازار ارز موقعیت خرید جدیدی را برای خود تعریف کنند. از نگاه آن ها شکست محدوده یاد شده به معنای خروج کنترل موقت بازار از دست بازارساز است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید