گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

دلار خاکریز 25 هزار تومانی را پس‌نداد + جدول

کدخبر: ۴۲۳۵۹۰
اقتصادنیوز: عرضه دلار متشکل امروز 12 تیر 1400 نیز زیر متوسط قرار داشت و بانک مرکزی سیگنالی مبنی بر اینکه قصد دارد قیمت دلار را به کانال 24 هزار تومان بازگرداند صادر نکرد.
دلار خاکریز 25 هزار تومانی را پس‌نداد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار عصر روز پنج‌شنبه روی 25 هزار و 190 تومان قرار داشت. نرخ دلار در شروع معاملات امروز 25 هزار و 120 تومان بود. قیمت دلار در ادامه قدری رشد کرد و به مرز حساس 25 هزار و 200 تومان نزدیک شد، اما از آن عبور نکرد. نرخ دلار در آخرین ساعات معاملات امروز با نرخ عصر روز پنج‌شنبه برابر بود و روی 25 هزار و 190 تومان قرار داشت.

اخبار مذاکرات و درهم قیمت دلار را تغییر ندادند

تحلیل‌گران معتقد بودند اخبار مذاکرات و نرخ درهم امارات روند قیمتی دلار در نخستین روز هفته را رقم می‌زنند. درهم امارات معاملات امروز را با قیمت 6 هزار و 880 تومان آغاز کرد و در پایان معاملات روی 25 هزار و 870 تومان قرار گرفت، در نتیجه درهم نتوانست یک نیروی صعودی برای دلار باشد و آن را به بالای مرز 25 هزار و 200 تومان هدایت کند. اخبار مربوط به مذاکرات نیز نه آنقدر منفی بود که دلار را به بالای 25 هزار و 200 تومان ببرد، نه آنقدر مثبت بود که موجب بازگشت دلار به کانال 24 هزار تومان شود.

N2

کاهش قیمت سکه امامی

سکه امامی کار خود را با قیمت عصر روز پنج‌شنبه آغاز کرد و در شروع معاملات روی 10 میلیون و 790 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه با توجه به تعطیلی بازار طلای جهانی تحت تاثیر روند قیمتی دلار قرار داشت و نتوانست رشد کند و حتی قدری پایین آمد. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز روی 10 میلیون و 750 هزار تومان قرار داشت.

عرضه دلار متشکل زیر متوسط قرار داشت

قیمت دلار بازار آزاد عصر امروز با عصر روز پنج‌شنبه برابر بود. قیمت متوسط دلار متشکل 72 تومان کاهش یافت. دلار بازار آزاد بالای 25 هزار تومان قرار دارد. عرضه دلار در بازار متشکل نسبت به روز پنج‌شنبه 22 درصد رشد کرد و در حوالی 4 میلیون قرار گرفت. این رقم زیر متوسطی است که از 7 فروردین به دست می‌آید. در نتیجه بانک مرکزی در اولین روز هفته نیز سیگنالی مبنی بر این که قصد دارد با تزریق دلار، قیمت را به کانال 24 هزار تومان بازگرداند صادر نکرد.

J1

دلار سنا به کانال 24 هزار تومان بازگشت

قیمت انتهایی دلار در سامانه سنا 138 تومان کاهش یافت و روی 24 هزار و 922 تومان قرار گرفت. قیمت دلار سنا در هفته گذشته وارد کانال 25 هزار تومان شده بود، کاهش قیمت دلار سنا در معاملات اولین روز هفته باعث شد نرخ دلار در سامانه سنا به کانال 24 هزار تومان بازگردد.

J2

برای جمع‌بندی می‌توان قیمت دلار آمریکا عصر امروز با عصر پنج‌شنبه برابر و روی 25 هزار و 190 تومان قرار داشت، اما بانک مرکزی عرضه دلار را به صورت معنی‌داری زیاد نکرد تا دلار را به کانال 24 هزار تومان بازگرداند، عرضه دلار متشکل رشد کرد، اما همچنان زیر متوسطی که از 7 فروردین به دست می‌آید قرار داشت. در هم امارات زیر 6900 تومان باقی ماند و به کمک دلار نیامد. قیمت سکه قدری افت کرد و روی 10 میلیون و 750 هزار تومان قرار گرفت. قیمت دلار در سامانه سنا که در هفته گذشته به کانال 25 هزار تومان وارد شده بود، امروز کاهش یافت و به کانال 24 هزار تومان بازگشت.  

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید