بازسازی اقتصادی، تورم و آینده فلز گرانبها

هشدار نسبت به پیامدهای ارز دیجیتال فدرال رزرو!

کدخبر: ۴۲۲۷۲۸
اقتصادنیوز: رئیس بانک مرکزی نیوزلند مدعی است سطح فعالیت‌های اقتصادی در این کشور به پیش از پاندمی بازگشته است و فدرال رزرو بر آمادگی خود برای مقابله با تورم تاکید می‌کنند.
هشدار نسبت به پیامدهای ارز دیجیتال فدرال رزرو!

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز روی 1775 دلار قرار داشت. قیمت طلا در ابتدا قدری افزایش یافت، اما دوباره افت کرد. قیمت طلا در ساعت14 و 23 دقیقه به وقت ایران روی 1771 دلار قرار داشت.

بازسازی اقتصادی، تورم و پاندمی

از مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر روند قیمتی طلا می‌توان به پیشرفت بازسازی اقتصادی اشاره کرد که با بهبود وضعیت اشتغال و جلو رفتن مراحل مقابله با پاندمی در ارتباط است، متغیر دیگر تورم است که به واسطه بسته‌های محرک مقابل با کرونا تشدید و به یک مسئله تبدیل شده است. از اخبار مربوط به این متغیرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رئیس بانک مرکزی نیوزلند مدعی است، حجم فعالیت‌های اقتصادی در این کشور به سطوح قبل از پاندمی بازگشته و چشم‌انداز اقتصادی جهانی رو به بهبود است، در نقطه مقابل گونه دلتای ویروس کرونا برخی مقامات آلمان را نگران کرده است.

مقامات بانک مرکزی آمریکا معتقدند که عدم تعادل در زنجیره تامین که منجر به تورم بالاتر شده موقتی است، اما همچنان به این مسئله که ممکن است در مورد تورم اشتباه کرده باشند اذعان دارند. مقامات این بانک می‌گویند اگر طی یک سال نرخ تورم به هدف 2 درصدی نزدیک نشود، ابزارهای مورد نیاز برای رفع آن را به کار خواهند گرفت.

نکته قابل توجه دیگر به تعهدات فدرال رزرو برای اشتغال مربوط می‌شود. می‌توان از برخی اظهارات مقامات فدرال استنباط کرد که این بانک تعهدات خود برای اشتغال را قدری تعدیل کرده است. آن‌ها نیاز نمی‌دانند که اشتغال به سطوح قبل از همه‌گیری بازگردد و افزایش تعداد بازنشستگان را برای توضیح این مسئله مطرح می‌کنند، عده‌ای معتقدند این مسئله به این معنی است که فدرال رزرو به تعهدات خود راجع به اشتغال، کاملا پایبند نخواهد بود و احتمالا برای کنترل تورم به سطوح پایین‌تر اشتغال تن می‌دهد.

افزایش قیمت بیت‌کوین و اتریوم

در ساعت 13 و 20 دقیقه عصر به وقت ایران تغیییرات قیمتی 24 ساعته و 7 روزه بیت کوین و اتریوم مثبت یود. قیمت بیت کوین روی 35 هزار و 157 و سرمایه بازار این ارز دیجیتال روی 658 میلیارد دلار بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 4.2 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین طلا

قیمت اتریوم روی 2 هزار و 153 دلار قرار داشت. سرمایه آن در حوالی 250 میلیارد دلار بود و بیشترین و کمترین قیمت آن 9.3 درصد اختلاف داشتند.

ارز دیجیتال فدرال مانع نوآوری است؟

از اخبار مربوط به بازار ارزهای دیجیتال می‌توان به موضع مقامات فدرال رزرو در مورد ارز دیجیتال فدرال رزرو اشاره کرد. مقامات بانک مرکزی آمریکا در مورد ارز دیجیتال فدرال رزرو به این مسئله که ممکن است این ارز دیجیتال مانعی برای نوآوری بخش خصوصی باشد اذعان دارند و لازم می‌دانند مزایا، معایب و هزینه‌های ارز دیجیتال فدرال رزرو بررسی شود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید