تداوم 10 میلیون و پانصدهزارتومانی‌سکه

دلار سنا در کانال 24 هزار تومانی

کدخبر: ۴۲۲۲۸۷
اقتصادنیوز: امروز 6 تیر 1400 نرخ انتهایی دلار سنا که بعد از 2 ماه در روز گذشته به کانال 24 هزار تومان وارد شده بود، در این کانل باقی ماند.
دلار سنا در کانال 24 هزار تومانی

به گزارش اقتصادنیوز دلار آمریکا معاملات امروز را با قیمت 24 هزار و 340 تومان و با 110 تومان افت قیمت نسبت به عصردیروز آغاز کرد. قیمت دلار با دنبال کردن روندی نوسانی در آخرین ساعات معاملات روی 24 هزار و 400 تومان قرار گرفت.

درهم امارات در شروع معاملات امروز روی 6 هزار و 700 تومان قرار داشت. نرخ درهم ابتدا قدری افت کرد و زیر 6 هزار و 700 تومان قرار گرفت. تحلیل‌گران نوسان درهم زیر این سطح را با افت قیمت دلار مرتبط می‌دانستند. به هر روی قیمت درهم در پایان معاملات امروز دوباره افزایش یافته و روی مرز 6 هزار و 700 تومان قرار گرفته بود.

N2

عرضه دلار متشکل کاهش یافت

روز گذشته دلار آمریکا قیمت‌هایی بالای 24 هزار و 500 تومان را به ثبت رسانده بود. مرز 24 هزار و 500 تومانی برای دلار مهم تلقی می‌شد. تحلیل‌گران معتقد بودند که بانک مرکزی برای تعدیل روند افزایشی نرخ دلار امروز مقدار عرضه دلار در بازار متشکل را در سطوح بالایی نگه می‌دارد. حجم عرضه دلار در بازار متشکل امروز 6 میلیون و 150 هزار و 24 درصد پایین‌تر از روز گذشته بود. البته این رقم بالاتر از متوسط عرضه روزانه از هفتم فروردین تا به امروز است. مسئله دیگر این است که تاثیر عرضه دلار در بازار متشکل ممکن است با تاخیر در قیمت‌های بازار آزاد ظاهر شود. در نتیجه ممکن است افزایش عرضه در روز گذشته به کاهش قیمت دلار در روز جاری کمک کرده باشد.

J7

پایداری دلار سنا در کانال 24 هزار تومانی

اتفاق دیگری که در بازار دلار جلب توجه می‌کرد پایداری نرخ انتهایی سنا بالای مرز 24 هزار تومان بود، روز گذشته قیمت دلار سنا بعد از بیش از 2 ماه به کانال 24 هزار تومان وارد شد و قیمت‌هایی بالای 24 هزار تومان را به ثبت رساند. نرخ انتهایی سنا امروز نیز بالای 24 هزار تومان قرار داشت. نرخ انتهایی سنا در معاملات امروز نسبت به روز گذشته 39 تومان افت کرد، روی 24 هزار و 24 تومان قرار گرفت و در کانال 24 هزار تومان باقی ماند.

J8

نوسان سکه حول مرز 10 میلیون و 500 هزار تومانی

سکه امامی در روز تعطیلی بازارهای جهانی کار خود را با کاهش قیمت 90 تومانی نسبت به روز گذشته آغاز کرده و روی 10 میلیون و 450 هزار تومان قرار گرفته بود. قیمت سکه در ادامه معاملات حول مرز 10 میلیون و 500 هزار تومان نوسان کرد و چند مرتبه از آن بالا و پایین رفت. قیمت سکه در پایان معاملات امروز روی 10 میلیون و 530 هزار تومان قرار گرفته و اندازه حباب آن نسبت به روز گذشته رشد کرده بود. در نتیجه به نظر می‌رسید سکه در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کند.

به طور خلاصه می‌توان گفت در معاملات امروز قیمت دلار آمریکا کار خود را با قیمت 24 هزار و 400 تومان و قدری پایین‌تر از نرخ عصر روز گذشته به پایان رساند. سکه امامی چند بار از مرز 10 میلیون و 500 هزار تومان بالا و پایین رفت، اما کار خود را بالای این مرز به پایان رساند. درهم امارات برای ساعاتی به زیر مرز 6 هزار و 700 تومان بازگشت، اما در نهایت روی این مرز کار خود را به پایان رساند و نرخ انتهایی سنا که بعد از بیش از دو ماه در روز گذشته به کانال 24 هزار تومان وارد شده بود، امروز نیز در این کانال باقی ماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید