بازار ارز منتظر توافق ایران و آژانس

خرید و‌فروش دلار سخت شد

کدخبر: ۴۲۱۴۴۰
اقتصاد نیوز: تصورات معامله گران در بازار امروز خرید و فروش دلار را سخت کرد. شکاف قیمت دلار در تهران و سلیمانیه بیشتر شد و قیمت یورو در روز نزولی بودن قیمت دلار افزایش یافت.
خرید و‌فروش دلار سخت شد

به گزارش اقتصادنیوز معامله‌گران بازار ارز در روز چهارشنبه دوم تیر 1400 معتقد بودند نگاه به بازار ارز تغییر کرده و نتیجه این تغییر، سخت تر شدن خرید و فروش دلار است. به قول معامله‌گران مالداران یا صاحبان ارز سخت می‌فروشند، زیرا مثل قبل انتظار کاهش قیمت دلار را ندارند. از طرف دیگر نیز خرید سنگین در بازار رخ نمی‌دهد. خرید سنگین معمولا با هدف دپو صورت می گیرد وقتی کسی در سطح 24 هزار تومان خرید می کند هدفش فروش در سطوح بالاتر از میزان کنونی است تا بتواند بازدهی بیش از بازدهی متعارف بانکی کسب کند.

با توجه به اینکه این سطوح فعلا در دسترس نیست معامله گران بزرگی که با هدف نگهداری و فروش در نقاط بالاتر در بازار حضور داشتند فعلا به حاشیه رفته اند و فقط نوسان گیران فعالیت دارند. در چنین فضایی، قیمت دلار از سطوح مقاومتی مهم مثل 24 هزار و 400 بالا نمی رود اما در مقابل هنگام عقب نشینی از برخی سطوح قیمتی نیز حمایت می شود. شاهد این اتفاق معاملات امروز بازار ارز بود وقتی قیمت دلار بالای 24 هزار و 400 تومان نرفت و به زیر سطح مهم 24200 تومان  افتاد تصور اولیه سقوط به کانال 23 هزار بود اما قیمت دلار در سطح 24 هزار و 150 تومان حمایت شد.

قیمت یورو نیز در بازار  عقبگرد خود در برابر دلار را جبران کرد و به 28 هزار و 700 تومان رسید، اتفاق عجیب اینکه امروز هم مانند دو روز گذشته یورو برعکس دلار عمل کرد. یعنی دو روز گذشته که نرخ دلار صعودی بود، یورو نزول داشت و امروز که قیمت دلار بالا نرفت یورو در پی جبران نزول دو روز گذشته بود. 

امروز نرخ دلار با 24 هزار و 250 تومان شروع به کار کرد و در ساعت 15 با کاهش اندک به 24 هزار و 150 تومان رسید. همچنین نرخ فروش دلار در تابلو صرافی ملی و در این ساعت، 23 هزار و 890 تومان و نرخ خرید در این تابلو 23 هزار و 370 تومان بود.

بازار سکه چه خبر بود؟

نرخ سکه همچنان بالای سطح مهم حمایتی 10 میلیون و 200 هزار تومان در حال معامله بود. با اینکه نرخ اونس جهانی نسبت به هفته کاهشی بود اما فلز گرانبهای داخلی همچنان در نزدیکی در نزدیکی نرخ هفته گذشته در حال معامله است. این اتفاق نشان دهنده آن است که بازار سکه همچنان خود را با دلار هماهنگ می‌کند.

نکته امروز بازار ارز چه بود؟

بازار سلیمانیه نکته امروز بازار ارز تهران بود. به گفته معامله‌گران اختلاف نرخ دلار سلیمانیه با تهران به بالاترین میزان خود در طی ماه‌های اخیر رسیده است. این شکاف 250 تومانی قیمت موجب قاچاق ارز از سلیمانیه به تهران شده، اگر این شکاف ادامه‌دار باشد احتمالا تقاضای کاذب در بازار بیشتر و همچنین موجب افزایش نرخ شود.

وقتی از معامله گران سئوال می شود که چرا با وجود تشدید شکاف قیمت دلار در بازار تهران وسلیمانیه قیمت دلار در تهران نوسان نزولی داشت پاسخ می دهند بازار منتظر روز پنج شنبه است زیرا تفاهم موقت ایران و آژانس انرژی اتمی فردا تمام می شود با توجه به اینکه مذاکرات دوم هفتم قرار است یک هفته دیگر برگزار شود معامله گران تصور می کنند شرط برگزاری تمدید توافق ایران و آژانس برای بار سوم است. معامله گران تصور می کنند خبر تمدید توافق بر بازار اثر گذار است به همین دلیل بازار، امروز با احتیاط قدم بردارد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید